Αναγνώστες

Πέμπτη 13 Αυγούστου 2009

περι ατομου ,προσωπου και Γιανναρά(παλια σχολια)



πηγή :
http://panosz.wordpress.com/2007/10/29//
Οκτώβριος 29, 2007 στο 8:19 μ.μ
Νοσφεράτος

εχω μια απορια … Αλλο το προσωπο και Αλλο το ατομο;(που εμφανιστηκε ως εννοια ειδικά στη Δυση;)
Οκτώβριος 29, 2007 στο 8:34 μ.μ
Ο θειος Ισιδωρος

“Ως πρόσωπο στην Ορθοδοξία ορίζεται ο άνθρωπος στην κοινωνική του φύση, ως σύστημα σχέσεων, στην αγαπητική του διάσταση, κατά το πρότυπο της κοινωνίας των προσώπων της Αγίας Τριάδας και κατ’ αντιδιαστολή προς την ατομικιστική ηθική του ατόμου”
Ο Γιανναρας ειναι βαλτος (απο καπου τα …παρνει -δεν μπορει…,) για να μας κανει να νοιωθουμε νοητικα ανεπαρκεις: αμα δεν ειναι ετσι γιατι δεν μπαινει στον κοπο να μας εξηγησει τι εννοει -να μας …”χαλασει” το γιγαντα (της ανωτερης σκεψης του) με …ψιλα φασολακια;
Που παει και τα σκεφτεται ολα αυτα, εχει κανενα δωματιο και αποσυρεται [εδω εγω εχω ολοκληρη ντα(τ)σα στα Παλουκια Σαλαμινας οπου αποσυρομαι να γραψω τους πανηγυρικους του ΙΘΙ, και παλι δεν μπορω να τα συλαβω τοσο βαθεια, ουτε να τα διατυπωσω με τετοιο στομφο![ερωτηση:στομφαρει η γατα στο γιαουρτι;απαντηση:στομφαριζε κι ας ειναι και ρογες!(συζητηση μεταξυ δυο Ισπανων)]
* * *
Πανος:“Για να επαναλαμβάνεται η διαπίστωση, κάτι τρέχει… ”
Να το …κοιταξεις, μην το …αφησεις ετσι!
* * *
Αν μου το επιτρεψει η βαρεμαρα, που με διακατεχει τωρα τελευταια, θα επανελθω.
Εν τω μεταξυ αφηνω στο ποδι μου το Νοσφερατο(Νοσφερατεεεεε!).
Οκτώβριος 29, 2007 στο 8:36 μ.μ
Ο θειος Ισιδωρος

Λες ναχω παθει α-κηδεια;
Οκτώβριος 29, 2007 στο 8:46 μ.μ
Πάνος

θείε,
μάλλον χρειάζεσαι μια (καινούρια) θεία…
*
Νοσφεράτε,
πρόσωπο και άτομο είναι έννοιες που έχουν χρησιμοποιηθεί με διαφορετικό περιεχόμενο. Το “πρόσωπο” περιλαμβάνει τον όλον άνθρωπο, ενώ το “άτομο” περιορίζεται στο πολιτικό υποκείμενο.
Οκτώβριος 29, 2007 στο 8:53 μ.μ
Νοσφεράτος

Μαλιστα! Πολύ κατανοητό… Το προσωπο περιλαμβάνει τον όλον άνθρωπο που λεει κι ο Βενιζελος. Τωρα καταλαβα !
Οκτώβριος 29, 2007 στο 9:11 μ.μ
Νοσφεράτος

O Georges Bataille μας θυμίζει πως η ασυνέχεια ,η διαφορά ενυπάρχει στην πραγματικότητα «Κάθε όν διαφέρει από όλα τα άλλα Μεταξύ ενός όντος και ενός άλλου υπάρχει μια άβυσσος, υπάρχει μια διακοπή.Αυτή η άβυσσος βρίσκεται για παράδειγμα ανάμεσα σε σας πού με ακούτε και σε μένα που σας μιλώ.Είμαστε, εσείς κι εγώ όντα διακεκομμένα”Πισω απο αυτή την οπτική βρισκεται ολη η Παραδοση της Δυτικής σκεψης η οποια οδηγει και στην Υπαρξιακή εννοια του Ατομου…που ειναι εννοια που σημαδευεται απο την αγωνια( βλ Κιρκεργκωρ)
Ενώ . αντιθετα -και απο οτι μου φαινεται ο Γιανναράς με αυτά τα ”αγαπητικά του ” προσπαθει να γεφυρωσει την ελλειψη …την Αβυσσαλεα αποσταση που χωριζει τα ανθρωπινα οντα με ενα τεχνασμα … αυτό της ”αγαπητικής κοινωνιας…” και του προσωπου ”δηλαδή σε αυτό πού θα ονομάζαμε παλινδρόμηση στη μη διαφοροποιημένη κατάσταση πού βιώθηκε στο σώμα της μητέρας κατά την κυοφορία και στην αμέσως μετά τη γέννηση περίοδο. Η μη διαφοροποίηση, η κατάσταση συγχώνευσης, αντιστοιχεί σε ένα είδος παραδείσιας κατάστασης όπου δεν υπάρχει χάσμα ανάμεσα στην ανάγκη και την ικανοποίηση αυτής της ανάγκης, όπου μητέρα και παιδί συνυπάρχουν σε μια φαινομενικά αδιάσπαστη ναρκισσιστική μονάδα.

7 σχόλια:

Γιάννης είπε...

ο ορισμός του προσώπου ως συνισταμένη των σχέσεών του είναι εξίσου ακραίος προς την αντίληψη του αυτοαναφορικού ατόμου που είναι ικανός να συνιδρύει την κοινωνία από την αρχή (και είναι ακραίος επειδή θέλει να πολεμήσει κάτι ακραίο, το άτομο).
γιατί ο άνθρωπος δεν είναι ούτε μόνο οι σχέσεις του αλλά ούτε μόνο η προκαθορισμένη ουσία του.

Νοσφεράτος είπε...

''γιατί ο άνθρωπος δεν είναι ούτε μόνο οι σχέσεις του αλλά ούτε μόνο η προκαθορισμένη ουσία του.''

τι ειναι τοτε; Κατι αναμεσα;

(αυτο το ''προκαθορισμένη ουσία του''μου θυμιζει λιγο το δογμα...προκαθορισμου ..του Καλβινου..
(σε πειραζω..καιρο ειχες να φανεις )

Νοσφεράτος είπε...

ετοιμαζω ξερεις ενα βιβλιογραφικό δοκιμιο για τον Γνωστικισμό..
και θελω βοηθεια ...(βοηθατε Χριστιανοι!)

Γνωστός άγνωστος είπε...

Για τον γνωστικισμό και το Χριστιανισμό μόνο ή και για τα πριν και τα μετά (π.χ. αρχαιότητα, Ισλάμ,σύγχρονη εποχή κτλ);

Ανώνυμος είπε...

κατ'αρχην αρχαιοτητα αλλά και συγχρονα..οτι θα μπορουσες...
νοσφερατος

Veil of ignorance είπε...

Νόσφυ να μερικά βιβλία από την πλευρά της χριστιανικής θεολογίας (δεν ξέρω αν τα χρειάζεσαι αυτά, για την αρχαιότητα αυτά που έχω υπ'όψιν μου είναι είτε πολύ εισαγωγικά είτε πολύ εξειδικευμένα):

Αν αναφέρεσαι στο Χριστιανισμό θα χρειαστεί να κάνεις αναφορές στα προβλήματα που είχε η πρώτη εκκλησία με την ψευδώνυμο Γνώση. Υπάρχουν διάσπαρτες αναφορές στις επιστολές των αποστόλων που μπορείς να τις βρεις από τα βιβλία που ακολουθούν και μπορώ αν σε ενδιαφέρει να πω κι εγώ μερικά.

Για τα προβλήματα της πρώτης εκκλησίας και τα διάφορα χωρία καθώς και για διάφορα άλλα για την ερμηνεία της Καινής Διαθήκης δες τα βιβλία του Σάκκου (π.χ. "Εισαγωγή στην Καινή Διαθήκη") και του Αγουρίδη και του Καραβιδόπουλου. Ο Καραβιδόπουλος έχει γράψει ένα βιβλίο για τα (γνωστικά) απόκρυφα ευαγγέλια το οποίο δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή. Αν σε ενδιαφέρει το Ισλάμ μπορείς να δεις από κει κάποιες γνωστικές επιρροές που δέχτηκε.

Μετά ο Ματσούκας:

http://www.perizitito.gr/product.php?productid=74333&page=1

κι η ιστορία της φιλοσοφίας και η βυζαντινή φιλοσοφία του ίδιου.

Το πιο κάτω βιβλίο αν θες να δεις τη συνέχεια του γνωστικισμού και των απαντήσεων στις γνωστικιστικές αιρέσεις μέσα από τα χριστιανικά κείμενα των πρώτων αιώνων.

http://www.perizitito.gr/search.php?mode=search&page=1&cat=30755

Τέλος ένα αξιοπερίεργο σύγχρονο, μια διαφήμιση της Prada με το γνωστικό ποίημα Thunder, Perfect Mind:

http://www.youtube.com/watch?v=K9L_zXcGNAE&feature=related

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Thunder,_Perfect_Mind

Αυτά όλα (εκτός ίσως από το τελευταίο αν και δεν παίρνω όρκο:) μπορείς να τα βρεις στη βιβλιοθήκη της Θεολογικής σχολής του ΑΠΘ. Εκεί θα έχει και πολλά άλλα σχετικά.
Δεν ξέρω αν βοηθάνε όλα αυτά, ελπίζω να μην είναι τελείως άσχετα.

Νοσφεράτος είπε...

ευχαριστω παρα πολύ. Θα ηθελα αργοτερα να ξανακανουμε μια συζητηση για τους Γνωστικους πιο εξειδικευμένη.ισως αφου δημοσιευσω μια σχετικη αναρτηση