Αναγνώστες

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Περι Λαγνείας














Αποσπασματα απο το :

''Simon Blackburn, Τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα, 2, Λαγνεία, Νεφέλη Αθήνα 2005

Πέραν οτιδήποτε άλλου το πώς βλέπει ένας πολιτισμός την «αρρενωπότητα» η την θηλυκότητα» διαχέεται σε κάθε γωνία της ζωής . Καθορίζει την ανατροφή μας. Καθορίζει την πορεία μας;το τι κάνει τους ανθρώπους υπερήφανους και , κατ αντίθεση, να ντρέπονται το τι εχθρεύονται. Οι ανησυχίες μας γεννούν φαντασιώσεις και διαστροφή, μισαλλοδοξία και φιλοδοξία , βία και πόλεμο . Ο φασισμός ήταν ίσως το προφανέστερο πολιτικό κίνημα που συσπειρώθηκε γύρω από τα ανδρικά ιδεώδη , αλλά δεν θα είναι το τελευταίο . Χρειάζεται μόνο να αναφέρει κανείς τη στάση του Ισλάμ προς τις γυναίκες γενικά και τις γυναίκες της Δύσης ειδικότερα . ''



Το αγόρι και το κορίτσι που έχουν γυρίσει από το μπαρ , που τρικλίζουν και γδύνονται στο διάδρομο, με τις γλώσσες κρεμασμένες και κομμένη την ανάσα για «αυτό»,ξέρουν τι θέλουν . Είναι πολύ απλό . Θέλουν σεξ.




''Μπορεί κάποιος να θέλει να κάνει σεξ για πολλούς και διάφορους λόγους: για να αποκτήσει παιδιά, για να αποδείξει ότι μπορεί , για να ικανοποιήσει τον σύντροφο του, απλώς για να ξεφορτωθεί κάποιον , για να προωθήσει την καριέρα του, για να δώσει ένα ιατρικό δείγμα ή για να κερδίσει χρήματα .Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί κάποιος να επιθυμεί να κάνει σεξ χωρίς να νιώθει πόθο μάλιστα, σε ορισμένες από αυτές τις περιπτώσεις το ζήτημα μπορεί να είναι ακριβώς η απουσία πόθου.





Αν μας ενδιέφερε το θέμα βιολογικώς θα λέγαμε ότι αυτό που πραγματικά επιδιώκουν είναι ο οργασμός και η επακόλουθη ικανοποίηση . Όμως αυτό είναι σαφώς λάθος. Αν τον σκέφτεται καν , το αγόρι του παραδείγματος μας μπορεί να τρέμει τον οργασμό του ως ένα ανεπιθύμητο τέρμα, μια απροσδόκητη διακοπή, μια πιθανή αιτία ταπείνωσης και δυσαρέσκειας. Η ενδεχομένως να φοβάται ότι, παρά τον τρέχοντα ενθουσιασμό της συντρόφου του, δεν πρόκειται να κάνει σεξ και ότι μπορεί αργότερα να πρέπει να προσφέρει ο ίδιος οργασμό στον εαυτό του . Και δεν είναι αυτό που θέλει . Η λαγνεία του επικεντρώνεται σε κάτι εντελώς διαφορετικό. Το λάθος στη συγκεκριμένοι περίπτωση είναι να συγχέουμε κάτι που τερματίζει την επιθυμία με το επιδιωκόμενο αντικείμενο της επιθυμίας , το ουσιαστικά επιθυμητό.
Φυσικά ,ο οργασμός καθ ¨εαυτόν θα μπορούσε να είναι ,συχνά μάλιστα είναι , το επιθυμητό . Στην πραγματικότητα , ο οργασμός θα έπρεπε να είναι το επιθυμητό. Είναι τυπικά το εκστατικό φινάλε και , όταν πηγαίνουμε στο θέατρο δε θέλουμε να φύγουμε πριν από το εκστατικό φινάλε . Όμως αυτό που θέλουμε δεν είναι μόνο το εκστατικό φινάλε , λες και θα μπορούσαμε να αρκεστούμε μόνο σε αυτό, παρακάμπτοντας την υπόλοιπη παράσταση . Ούτε θέλουμε μόνον την ανακούφιση που ακολουθεί το εκστατικό φινάλε ή την κατάσταση ότι το προσπεράσαμε


Η λαγνεία είναι μια ψυχολογική κατάσταση με έναν στόχο ή σκοπό. Θέλει να επιφέρει κάτι –όμως τι;
Αντί να λέμε ότι το αγόρι και το κορίτσι του παραδείγματος μας νιώθουν απλώς σωματική διέγερση ή ότι θέλουν οργασμό ή ανακούφιση , καλύτερα να πούμε ότι αυτό που έχουν στο μυαλό τους είναι το όλο παιχνίδι, η ηδονή της σεξουαλικής δραστηριότητας. Όμως η σεξουαλική δραστηριότητα περικλείει πολλά- άρα πρέπει να μιλάμε όχι για ηδονή, αλλά για ηδονές , στον πληθυντικό. Ίσως , λαγνεία είναι στην ουσία η προσδοκία των ηδονών της σεξουαλικής δραστηριότητας
Η λαγνεία δεν είναι απλώς επιθυμία, αλλά αισθητή επιθυμία, η καταιγίδα που κατακλύζει το κορμί, που φλέγει και κοχλάζει και εξάπτει,





Υπερβολή
Έχουμε περιοριστεί στην σεξουαλική επιθυμία , αλλά η λέξη πόθος έχει ευρύτερη εφαρμογή:πόθος για ζωή, πόθος για χρυσαφι, πόθος για εξουσία. Ίσως η σεξουαλική επιθυμία θα έπρεπε να αναγνωριστεί προσεκτικά ως ένα μόνον είδος επιθυμίας μεταξύ πολλών άλλων.
Ο άγιος Αυγουστίνος λέγει ότι η «λαγνεία επιθυμεί να αποκαλείται πλησμονή και αφθονία »(Εξομολογήσει ii,6)






Σε πολλούς καταλόγους των Επτά θανάσιμων αμαρτημάτων η λαγνεία αναφέρεται στα λατινικά ως luxuria δηλαδή τρυφή.
Η υπερβολή έχει πολλές διαστάσεις Η επιθυμία μπορεί να είναι υπερβολική στην ένταση της, αν όχι απλώς θέλουμε κάτι, αλλά μας απασχολεί υπέρμετρα ή μας έχει γίνει εμμονή ή μαραζώνουμε γι αυτό ή είμαστε αδικαιολόγητα αναστατωμένοι που δεν το αποκτάμε. Διαφορετικά , η επιθυμία μπορεί να είναι υπερβολική στο εύρος της , όπως όταν κάποιος δε θέλει απλώς εξουσία , αλλά την απόλυτη εξουσία , δεν θέλει απλώς χρυσαφί, αλλά όλο το χρυσαφί του κόσμου . Πρέπει να παραδεχθούμε ότι η σεξουαλική επιθυμία θα μπορούσε να είναι υπερβολική και ως προς την ένταση και ως προς το κύρος της . Πιθανώς να απασχολεί κάποιον υπέρ το δέον και πιθανώς να το ζητάει υπερβολικά πολλά. . Ο Δον Ζουν αποτελεί παράδειγμα τόσο του λάθους της υπερβολικής ενασχόλησης όσο και εκείνου τα ενασχόλησης με πολλά αντικείμενα


ο Πυθαγόρας είπε ότι η καλύτερη στιγμή για να κάνει ένας άνδρας ερωτά είναι όταν θέλει να εξασθενίσει τον εαυτό του. Ο Ιπποκράτης, ο πατέρας της ιατρικής –πίστευε ότι η σεξουαλική δραστηριότητα, η κατασπατάληση σπέρματος ,συνεπάγεται επικίνδυνη απώλεια ενέργειας


Οι Αρχαίοι Έλληνες αρέσκονταν να ζωγραφίζουν στα αγγεία τους σατύρους , μισούς ανθρώπους και μισούς άλογα ή μουλάρια, συνήθως σε κατάσταση στύσης και συχνά την ώρα που επιτίθενται αιφνιδιαστικά σε κοιμισμένες μαινάδες .Όμως, το ότι τους απεικόνιζαν εν μέρει μόνο ανθρώπινους, υποδηλώνει ότι οι σάτυροι συμβόλιζαν κάτι περιθωριακό , όρια που δεν πρέπει να υπερβαίνονται , παραβιάσεις που οι ίδιοι οι άνθρωποι δεν πρέπει να κάνουν, όσο δελεαστικές και αν είναι οι δραστηριότητες που απεικονίζονται

Ο Διογένης θεωρούσε ότι το σεξ διεκπεραιώνεται καλύτερα με αυνανισμό κάτι πιο εύκολο από το να εξαρτάσαι από τους άλλους, και ¨όπως είπε αργότερα ο Όσκαρ Wilde είναι «πιο καθαρό, πιο αποτελεσματικό, και συναντάς σοβαρότερους ανθρώπους »Ο Διογένης υποστήριξε ότι καμία ντροπή δεν συνδέεται με τη πράξη, επομένως καμία ντροπή δεν συνδέεται με το να την κάνει κάποιος δημόσια ο μαθητής του Διογένη Κρατης και η σύζυγος του Ιππαρχία, είχαν συνουσιαστεί πρώτα μπροστά στο ναό ενώ παντρεύονταν και στη συνεχεία κατ¨επαναληψη και με ευχαρίστηση δημόσια .....









δειτε επισης:ΓΕΛΛΙΝΕΚ-λΑΓΝΕΙΑ




http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14286&m=S01&aa=1


http://www.perizitito.gr/product.php?productid=109524&page=1
http://galera.gr/magazine/modules/articles/article.php?id=929


http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_148323_25/02/2007_216875


http://www.multiforums.gr/art/viewthread.php?tid=726


http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=23.08.2007
ΓΕΛΛΙΝΕΚ η Πιανιστρια
http://www.greekbooks.gr/web/book/details.aspx?ProductID=135339

Δεν υπάρχουν σχόλια: