Αναγνώστες

Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2017

o θαυμαστος καινουριος κοσμος του Χαξλευ(1932) ειναι - οπως ο δικος μας- αφοσιωμένος στην συλλογική ευτυχια και στην Θετικοτητα



o θαυμαστος καινουριος κοσμος του Χαξλευ(1932) ειναι - οπως ο δικος μας- αφοσιωμένος στην συλλογική ευτυχια και στην Θετικοτητα .Μια κοινωνια του σφριγους και της αιωνιοτητας 'θνητης παλιμπαιδιζουσας αιωνιοτητας σαν μια μονοπωλυ : αιωνιας ανακυκλωσης του ίδιου , του σεξ , της αρυτιδωτης ομορφιας της καταναλωσης , της χαρουμενης βεββαιοτητας: στον Θαυμαστο καινουριο κοσμο την βεβαιοτητα την αποκτας με την Υπνοπαιδεια και το ναρκωτικό την Σομα , στον θαυμαστο κοσμο του σημερα με το Ιντερνετ, το Facebook και την κουλτουρα των κινητων και των selfies.
O θαυμαστος καινουριος κοσμος ειναι ο Παραδεισος του τουριστα οπου ολοι(σχεδον) πανε οπουδηποτε με πυραυλους οπως σημερα με φθηνες αεροπορικές εταιρειες , οπου ειναι καλυτερο να πετας και να αγοραζεις παρα να επιδιορθωνεις πραγματα ,οπου η σεξουαλική ελευθεριοτητα εχει αντικαταστησει τον ερωτα και οπου καθε ιχνος Πενθους και συναισθημα προσκολησης σε αλλα προσωπα θεωρειται αντικοινωνική ενεργεια : ακριβως οπως στις σχεσεις της εποχής μας, στην ρευστη αγαπη οπως την αποκαλει ο Μπαουμαν .
Ο Χαξλευ βεβαια μιλουσε και για μια Δημοσια ευγονική με ..φιαλες επωασης μωρων - ομως μηπως αυτο δεν εινα δυνατο πια στις μερες μας με την κλωνοποιηση ;.
..Εκεινο που φαινομενικά διαφερει απο το κοσμο του Χαξλευ η εποχή μας ειναι η τωρινη εξατομικευση ' ομως εναι πραγματι εξατομικευση , πραγματι υπάρχει διαφορά στις μερες μας; ή ειναι η εξατομικευση μια ψευδής διαφορά που εχει να κανει με την Μοδα και την κοινωνια -Σμηνος που περιεγραφε παλι ο Μπαουμαν , την κοινωνια δηλαδη που ακολουθει εκεινον που εκαστοτε προπορευται αλλάζοντας καθε φορα κατευθυνση.;
Απο τον θαυμαστο καινουριο κοσμο απωθειται ο ερωτας ( οχι το σεξ ουτε η προρνογραφια), ο πονος και ο θανατος ' ακριβως οπως και σημερα ..
Και . γιατι επιστρεφει ο ερωτας , η λυπη , ο πονος και ο θανατος; μα ,γιατι , απλουστατα , το Απωθημενο παντα επιστρεφει .

Πέτρος Θεοδωρίδης .

Δεν υπάρχουν σχόλια: