το Μπλόκαρε το Fb Συμπαρασταθείτε στη Σπηλιά του Μοντεχρήστου


Δευτέρα, 18 Μαΐου 2015

περι της διάκρισης Επιθυμίας και ερωτος

περι της διάκρισης Επιθυμίας και ερωτος




«Η επιθυμία είναι μολυσμένη εκ γενετής  από την ενορμηση του θανάτου. Αυτό , ωστόσο είναι το καλά φυλαγμένο μυστικό της , φυλαγμένο προπάντων από τον εαυτό της”.

 «Η επιθυμία είναι διάθεση να καταναλώσουμε: να απορροφήσουμε, να κατασπαράξουμε να καταπιούμε –να  εξολοθρεύσουμε. Η παρουσία αυτή είναι πάντοτε , ήδη , μια προσβολή  και μια ταπείνωση . Η επιθυμία είναι η παρόρμηση να πάρουμε εκδίκηση για την προσβολή και να απαλλαγούμε από την ταπείνωση . Είναι η ανάγκη να κλείσουμε το κενό προς την ετερότητα, καθώς εκείνη μας γνέφει και μας απωθεί, καθώς μας σαγηνεύει με την υπόσχεση του ανεξερεύνητου και μας ερεθίζει με την ασαφή , επίμονη αλλοτριότητα της» [1]….

Ο Έρωτας από την αλλη , είναι διάθεση να φροντίσουμε και να προστατεύσουμε το αντικείμενο της φροντίδας μας…μια διάθεση να επεκταθούμε , να πάμε παραπέρα , να φτάσουμε αυτό που βρίσκεται «εκεί έξω». Να βυθίσουμε , να απορροφήσουμε και να αφομοιώσουμε το υποκείμενο στο αντικείμενο και όχι αντιστρόφως, όπως στην περίπτωση της επιθυμίας . Ερωτάς σημαίνει να προσθέτουμε στον κόσμο- όπου κάθε πρόσθεση είναι το ζωντανό ίχνος του ερωντος . στον ερωτά ο εαυτός μεταφυτεύεται λίγο στον κόσμο. Ο ερών επεκτείνεται με το να παραδίνεται στο αγαπημένο αντικείμενο

 

Αν η επιθυμία θέλει να καταναλώνει , ο ερωτάς θέλει να κατέχει . Ενώ η εκπλήρωση της επιθυμίας  συμπίπτει με την εξολόθρευση του αντικειμένου της,ο έρωτας μεγαλώνει με τα αποκτήματα του και εκπληρώνεται στη διάρκεια τους , Αν η επιθυμία είναι αυτοκαταστροφική , ο ερωτάς είναι αυτοδιαιωνιζόμενος …

Όπως η επιθυμία, ο έρωτας συνιστά απειλή για το αντικείμενο του  Η επιθυμία καταστρέφει το αντικείμενο της καταστρέφοντας τον εαυτό της στην  πορεία . Το προστατευτικό ΄Δίκτυ  που εξυφαίνει με στοργή ο έρωτας γύρω από το αντικείμενο , το σκλαβώνει . Ο έρωτας πιάνει αιχμαλώτους  και τους οδηγεί στη φυλακή ΄προβαίνει σε συλλήψεις , χάρις της προστασίας των συλληφθέντων .



[1] Ζυγγκμουντ Μπαουμαν , Ρευστή αγάπη , Για την ευθραυστότητα των ανθρωπίνων δεσμών . Μτφ Γιώργος Καραμπελας  Εστία  Αθήνα 2006 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη
στου ΑΠΟΣΠΕΡΙΤΗ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου