Αναγνώστες
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οργασμός και χρόνος
Το δογματικό μυθιστόρημα του οργασμού( η οργασμός και χρόνος) ----------------------σελ 40- 44. «Η ανοησία συνίσταται στην ανάγκη της κατάλ...
-
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΙΚΗ ; Η περίπτωση Κασσελακη ,πέραν της έκπληξης για το εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί και μια σπάνια ευκαιρία να μελετ...
-
όταν μας επισκέπτεται η Θεια Ακηδία καμιά φορά Βυθίζομαι σε τρυφερή ανία και καταργείται μέσ...
Ποτε δεν υπάρχει σκέτη. Παντα βρισκεται σε συναφειαμε κατι αλλο.
Υπαρχει η ελευθερια ΑΠΟ. Δηλαδή φευγω απο κατι που με κρατ΄δεσμιο (απο την τουρκοκρατια, απο τους γονεις κλπ)
Μετα η ελευθερια ΝΑ (κανω κατι ) :συνδεεται με την δυνατοτητα,ικανοτητα κλπ (η ελευθερια μετακινσης:
για ενα αστεγο σημανει πρακτικά την ελευθερια του να κοιμαται κατω απο γεφυρες)
Δευτερον η εννοια της Βουλησης. η βουληση συχβά συγχεεται με την επιθυμια.
Ομως η βουληση(το θελω ) ερχεται συχνά σε πληρη συγκρουση με το ΕΠΙΘΥΜΩ.
παραδειγμα : ΘΕΛΩ να αδυνατισω ( βουληση)
ΕΠΙΘΥΜΏ . να φαω σουβλάκι.
θελω να ειμαι ηρεμος ευγενικός κλπ .. Αλλά επιθυμώ να ΤΟΝ πλακώσω στο ξυλο κλπ.
τωρα: αν δχτουμε οτι η βουληση ετεροκαθορζεται παραβλέπομε κατι θεμειωδες : οτι η ιδια η Βουληση ειναι Αιτημα( ελευθεριας ) και οχι κατι δεδομενο ..
Η ελευθερια της βουλησηης δεν ειναι παρα το αιτημα( η ελπίδα ) να μπορω να βουλομαι ελευθερα δηλαδή να Γίνω Ελευθερος.(.
και επειδή ως αιτημα ποτε δεν ολοκληρωνεται αλ΄λα …παραμένει εν κινησει ..η ελευθερια της βουλησης δεν Ειναι ..αλλά Υπαρχει .. ως ελπιδα , ως η διαλεκτική της ελπιδας ελευθεριας.
.
εδω να θυμισω οτι παντα εχουμε πολλές επιλογες. Παντα δηλαδή εχουμε μια ελευθερία ενν δυναμει .. Συνηθως ομως -ειτε λόγω παιδειας – (η ελλειψης της) ειτε λόγω ..ψυχικου βρασμου(η εγκλωβισμου σε ψυχαναγκασμους ,εμμονες),ειτε ΄λόγω ..ντι εν ει ,κλπ ) Νομιζουμε οτι εχουμε μόνο δυο:
:Δραση -αντιδραση.
Στο συγκεκριμμενο π.χ αν ο γειτονας με ενοχλει – η αν καποιος με προσβαλει ..αντιδρω :
Ειτε τον προσβαλλω ,χτυπώ , ειτε υποχωρώ κλπ ..
Ομως αυτες οι ..αντιδρασεις ειναι κατακορυφες , ενστικτωδεις και φυσικά δεν χαρακτηριζονται απο ..ελεθερια της βυλησης.
ελευθερια της βουλησης στο συγκεκριμμένο παραδειγμα του γειτονα συνισταται η Δυνατοτητα που εχω :
α.Να μη σκεφτω μονο με ΕΙΤΕ -ΕΙΤΕ (ΕΙΤΕ ΔΕΡΝΩ ΕΙΤΕ ΥΠΟΧΩΡΩ )αλλά και με την Λογική του ΚΑΙ … (και αντιδρω με χιλιους τροπους στην προκληση ΚΑΙ υποχωρώ δινοντας στον αλλον την δυνατοτητα να ..διατηρησει την ..αξιοπρεπεια του ΚΑΙ να προχωρησω σε μια τριτη δημιουργική συνθεση λύση (παιδαγωγική ) και απειρα αλλα.
β) Να μην εμπλακώ πληρως συναισθηματιά στην συγκεκριμένη διαμαχη να θυμαμαι δηλαδή οτι αυτη ειναι μονο μια απο απειρες παρομοιες ροκλησεις που αντιμετωπιζουμε καθημρινά και οτι μπορει να κερδισω η χασω την συγκεκριμμένη μαχη αλλά υπάρχουν αλλες απειρες πολαπλές προκλήσεις…
ενα δακτυλίδι ειναι κατ αρχήν ενα μηδεν . Γυρω απο το μηδεν -που εμεις σχηματοποιουμε-δημιουργειται το δαχτυλίδι .
Ο ανθρωπος ξεχωριζει απο τα υπολοιπα οντα γιατι εχει συνειδηση του μηδενός που το περιμένει. Την συνειδηση οτι θα πεθάνει. Ο θανατος δεν ειναι κατι που μας περιμένει στο ..τερμα. Δεν ειναι το τελος μιας ιστοριας. Ειναι κατι που καραδοκει διαρκώς αποκατω …. Ανα πάσα στιγμή.
Τωρα-οπως ειπα και πιο πάνω- ο θανατος ειναι ..το Πραγματικό. Ποτε δεν α μπορεσουμε να το συμβολοποιησουμε. Το απωθουμε. Δεν το αντεχουμε . Ξερουμε οτι θα συμβει αλλά … το ασυνειδητο μας δεν το αντεχει . Στο ασυνειδητο ΔΕΝ υφισαται χρονος . Το ονειρο-η βασιλική Οδος του ασυνειδητου- ειναι μια αφηγηση με εικονες ..Ε !το μόνο που ΔΕΝ μπορουμε να ΑΦΓΗΘΟΥΜΕ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕς ειναι το..μηδεν. Δεν απεικονιζεται ..
Εχνται ομως στιγμές που το μηδεν το νιωθουμε , το διαισθανομαστε..(εστω ως τρομο , ως δεος)
αυτή η στιγμή του τρομου.ειναι και η πηγη της ..Ελευθεριας της Βουλησης. Ειναι η στιγμή που αντιλαμβανομαστε την πηγη της Υπαρξης μας:.
Σημερα που ως …κοινωνια -Η ..εθνος η οτι τελος παντων ειμαστε -αντιλαμβανομαστε το ..μηδεν (των ηγετων μας και ημων των ιδιων ) ειμαστε – με εναν σχεδον πενθιμο τροπο ..ελευθεροι ( να βουλομεθα η και να μήν )
Και επίσης νοείται μόνο ..πακέτο με τη χαράκαι την ελπίδα, την προσδοκία δηλαδή ότι η δύναμη να αντιλαμβανόμαστε , να κατανούμε και να ορίζουμε τα γύρω μας είναι ..μπροστά μας.
Εδώ θα διαφωνήσω σε κάποια σημεία με το Νοσφεράτο , στα περί θανάτου (για το λόγο που ανέφερα)
————————————-
Σοφε φαντασου μια πετρα που την πεταμε ψηλά. και φυσικά….. καποτε θα πέσει
1.η
στην πρωτη περιπτωση …Η ..πετρα αποκτα ξαφνικα συνειδηση: -Πω Πω .! Ειμαι ..ΕλευθεΡη.. Εγω Αποφασιζω.!εχω την ελευθερη βουληση να πεταξω. Και.πεφτει.
2η. Γνωριζω την ..αναγΚαιοτητα. Υποτασσω τα παθη μου στη λογική. Γνωριζω τις κινητηριες δυναμεις της..ιστοριας . Καποιο χερι με πεταξε.Οπου ναναι πεφτω . Ειμαι ελευθερη..
—————————————–
πες μου τωρα ποια σε ποια απο τιςδυο περιπτωσεις η πετρα ειναι πιο ελευθερη
(φυσικά ειναι ψευδοδιλημμα )
και στην πρωτη περιπτωση (-που πιστευει οτι εχει ..ελευθερια βουλησης- ..και στη δευτερη -που εχει γνωση της αναγκαιοτητας και ελευθερια χαρη σε αυτη τη γνωση- ”
η πραγματική ελευθερα για την πετρα θα ηταν να χρησιμοποιουσε την γνωση της ..αναγκαιοτητας για να ..τροποποιησει την ..αναγκαιοτητα κανντας την ..δυνατοτητα…ενδεχομενικοτητα.: να αλλάξει πορεια , να κανει ..γκέλ η να ..αιωρειται.
Αυτο στην περιπτωση της πετρας θα λεγοταν : Θαυμα.
Στν περιπτωση του Ανθρωπου θα Λεγοταν : Υπαρξη.