Αναγνώστες
Σάββατο 10 Απριλίου 2010
ΟΧρηστάκης και ο Φόουλερ επικαλούνται το πείραμα του κοινωνικού ψυχολόγου Στάνλεϊ Μίλγκραμ, που το 1968 παρατήρησε τη συμπεριφορά 1.424 περαστικών καθώς διέσχιζαν έναν δρόμο. Γράφουν ότι ο Μίλγκραμ «τοποθέτησε στο πεζοδρόμιο "ομάδες ερεθίσματος", αποτελούμενες από έναν έως δεκαπέντε βοηθούς του. Οταν τους έδινε το σήμα, αυτό το "τεχνητό πλήθος" άρχιζε να κοιτάζει προς ένα παράθυρο στον έκτο όροφο κάποιου κοντινού κτιρίου επί ένα λεπτό. Στο συγκεκριμένο παράθυρο δεν υπήρχε τίποτε ενδιαφέρον -απλώς ένας ακόμη βοηθός του Μίλγκραμ». Τι έδειξε η έρευνα; «Οταν η ομάδα ερεθίσματος αποτελούνταν από ένα μόνον άτομο, σταματούσε το 4% των περαστικών· όταν αποτελούνταν από δεκαπέντε άτομα, σταματούσε το 40%». Το γενικό συμπέρασμα είναι ότι «οι περαστικοί αποφάσιζαν εάν θα αντιγράψουν τη συγκεκριμένη συμπεριφορά με βάση το πόσα άτομα την ακολουθούσαν». Φανταστείτε τώρα στη θέση των κοινωνικών δικτύων τα διεθνή ΜΜΕ. Που, όπως αποδείχτηκε πολλές φορές τους τελευταίους μήνες, με τις πληροφορίες που μεταδίδουν επηρεάζουν και τη στάση των αγορών έναντι της Ελλάδας.
Το πείραμα του Μίλγκραμ και το πείραμα των αγορών
Ο Νικόλας Χρηστάκης, καθηγητής στο Χάρβαρντ, πριν από ένα μήνα έφτασε στην Αθήνα για να μιλήσει και να υποστηρίξει την επιστήμη των κοινωνικών δικτύων. Για το θέμα αυτό εξάλλου έγραψε ένα βιβλίο με τον καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, στο Σαν Ντιέγκο, Τζέιμς Φόουλερ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
-
όταν μας επισκέπτεται η Θεια Ακηδία καμιά φορά Βυθίζομαι σε τρυφερή ανία και καταργείται μέσ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου