ΘΕΜΑ: Βία ανηλίκων
Από το παιχνίδι στο έγκλημα (21/03/2009)
Κοινωνίες που ευημερούν. Διαφημίσεις στην τηλεόραση, με σχολεία που λάμπουν από οργάνωση, με παιδιά που παίζουν και μελετούν χαρούμενα. Εικόνες τής ευτυχισμένης οικογένειας που φροντίζει για το μέλλον των βλαστών της. Και ξαφνικά ποταμοί αίματος εισβάλλουν. Κραυγές, πυροβολισμοί, κλάματα.
Σωματική βία για το 37% των μαθητών Δημοτικού (21/03/2009)
Απειλές, ξυλοδαρμοί, κλοπές. Παρακολουθήσεις και συμμορίες. Παρέες πιτσιρικάδων που «εκπαιδεύονται» στη βία, προκειμένου να δημιουργήσουν έναν μικρόκοσμο στον οποίο μπορούν να αναδειχθούν, να επιβληθούν και να κερδίσουν σεβασμό και αναγνώριση. Από την Κρήτη μέχρι τη Θεσσαλονίκη και από την Πελοπόννησο μέχρι τη Θράκη, τα περιστατικά μαθητικής βίας έχουν εξαπλωθεί σαν επικίνδυνη επιδημία στα σχολικά συγκροτήματα όλης της χώρας. Τα πιο πρόσφατα «ντόπια» περιστατικά βίας από παιδιά σε άλλα παιδιά που καταγράφηκαν, αφορούσαν την υπόθεση του Αλεξ στη Βέροια και της αλλοδαπής κοπέλας στο σχολείο της Αμαρύνθου. Η σχολική βία στη χώρα μας, αν και δεν έχει πάρει τις διαστάσεις που παρατηρούνται σε άλλες χώρες της Ευρώπης ή των ΗΠΑ, γίνεται συχνά πρώτο θέμα στα δελτία ειδήσεων και προκαλεί ανησυχία.
«Η υπόγεια διαδρομή από θύμα σε δράστη» (21/03/2009)
Οι κατά συρροή ανθρωποκτονίες με δράστες ανήλικους μαθητές και θύματα επίσης προερχόμενα από το σχολικό περιβάλλον (συμμαθητές, δάσκαλοι κ.ά.) αποτελούν σπάνιες και περιστασιακές μορφές εγκληματικότητας ανηλίκων. Δεν αποτελούν αντιπροσωπευτικές μορφές ούτε της συνολικής εγκληματικότητας ούτε της εγκληματικότητας ανηλίκων. Ωστόσο, λόγω της ειδεχθούς φύσης τους, της μαζικής θυματοποίησης, του τρόπου διάπραξής τους, του νεαρού της ηλικίας του δράστη προκαλούν φόβο, τρόμο και ανησυχία.
Χρονικό βίας και αίματος (21/03/2009)
Φρίκη από το διπλανό θρανίο (21/03/2009)
Από το παιχνίδι στο έγκλημα (21/03/2009)
Κοινωνίες που ευημερούν. Διαφημίσεις στην τηλεόραση, με σχολεία που λάμπουν από οργάνωση, με παιδιά που παίζουν και μελετούν χαρούμενα. Εικόνες τής ευτυχισμένης οικογένειας που φροντίζει για το μέλλον των βλαστών της. Και ξαφνικά ποταμοί αίματος εισβάλλουν. Κραυγές, πυροβολισμοί, κλάματα.
Σωματική βία για το 37% των μαθητών Δημοτικού (21/03/2009)
Απειλές, ξυλοδαρμοί, κλοπές. Παρακολουθήσεις και συμμορίες. Παρέες πιτσιρικάδων που «εκπαιδεύονται» στη βία, προκειμένου να δημιουργήσουν έναν μικρόκοσμο στον οποίο μπορούν να αναδειχθούν, να επιβληθούν και να κερδίσουν σεβασμό και αναγνώριση. Από την Κρήτη μέχρι τη Θεσσαλονίκη και από την Πελοπόννησο μέχρι τη Θράκη, τα περιστατικά μαθητικής βίας έχουν εξαπλωθεί σαν επικίνδυνη επιδημία στα σχολικά συγκροτήματα όλης της χώρας. Τα πιο πρόσφατα «ντόπια» περιστατικά βίας από παιδιά σε άλλα παιδιά που καταγράφηκαν, αφορούσαν την υπόθεση του Αλεξ στη Βέροια και της αλλοδαπής κοπέλας στο σχολείο της Αμαρύνθου. Η σχολική βία στη χώρα μας, αν και δεν έχει πάρει τις διαστάσεις που παρατηρούνται σε άλλες χώρες της Ευρώπης ή των ΗΠΑ, γίνεται συχνά πρώτο θέμα στα δελτία ειδήσεων και προκαλεί ανησυχία.
«Η υπόγεια διαδρομή από θύμα σε δράστη» (21/03/2009)
Οι κατά συρροή ανθρωποκτονίες με δράστες ανήλικους μαθητές και θύματα επίσης προερχόμενα από το σχολικό περιβάλλον (συμμαθητές, δάσκαλοι κ.ά.) αποτελούν σπάνιες και περιστασιακές μορφές εγκληματικότητας ανηλίκων. Δεν αποτελούν αντιπροσωπευτικές μορφές ούτε της συνολικής εγκληματικότητας ούτε της εγκληματικότητας ανηλίκων. Ωστόσο, λόγω της ειδεχθούς φύσης τους, της μαζικής θυματοποίησης, του τρόπου διάπραξής τους, του νεαρού της ηλικίας του δράστη προκαλούν φόβο, τρόμο και ανησυχία.
Χρονικό βίας και αίματος (21/03/2009)
Φρίκη από το διπλανό θρανίο (21/03/2009)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου