A.K
Μαλλον ξεκινά μια πολύ μεγαλη συζητηση
πολύ γρηγορα απαντώ σε καποια σημεια
1) Και οι Δελφοί, τα Ολύμπια, το “πας μη Έλλην βάρβαρος”, η ομηρική “Ελλάδος παίδευσις”, ο κοινός αγώνας κατά των Περσών,”
Ασφαλώς και δεν ειχαν σχεση με την Σημερινη εννοια του ελληνικου εθνους
Αλλά βεβαια ειχαν αμεσα σχεση με αυτό που ΗΤΑΝ τοτε οι Ελληνες : Ενας κοινος πανω κατω τροπος ζωής , Κοινοι θεοι, (αλλά και ρουχα ,φιλοσοφια , αγώνες) γλωσσα (ες )
Δηλαδή ενας Ξεχωριστός Πολιτισμός (με την κοινωνική σημασια - ”κουλτουρα΄΄) ασφαλώς Διακριτος απο τον Περσικό
π.χκαι με ορατες διαφορες ( στα ρουχα , κομμωση , φαγητό γλωσσες , γραφή θεους κ.λ.π)
-2) Τα έθνη γεννιούνται κοινωνικά, ζουν ιστορικά και παρέρχονται όπως κάθε τι άλλο. Αλλά όπως και να το κάνουμε, δεν έχουν όλα την ίδια διάρκεια ούτε η παρουσία τους αφήσει τα ίδια ίχνη…..
Οι περισσοτεροι θεωρητικοι (μαλλον ολοι ) της Νεωτερικότητας του εθνους δεν λενε Τιποτα το διαφορετικό…
3)”αν θέλουμε να κατανοήσουμε την ελληνική (την κινεζική, την εβραϊκή, την ινδική κ.ο.κ.) ιστορία, θα πρέπει να αφήσουμε πίσω μας τα ερμηνευτικά εργαλεία της δυτικής σκέψης και να επινοήσουμε επιτέλους τα δικά μας.”
Δηλαδή τι εννοεις Α. Κ… Οι ελληνες να ερμηνευσουν το εθνος τους με ΔΙΚΑ τους κριτηρια , Οι κινεζοι δικατους και ουτω καθεξής ; …
Μα αυτό δεν θαταν Επιστημη (που ενεχει τουλαχιστον Αξιωσεις Καθολικότητας ασχετα ανα τα καταφερνει ) αλλά στην καλύτερη μεν περιπτωση Εμπειρισμός στην δε πιο πιθανή εθνικισμός ντυμενος ως Ιστορια , κοινωνική θεωρια κ.λ.π
Ειναι αλλο βεβαια να μην χρησιμοποιεις τα επιστημονικά εργαλεια ως κρεβατι του προκρουστη και να κοβεις τα Γεγονότα στα μετρα της θεωρητικής κατασκευσής …Σε αυτό -αν εννοεις κατι τετοιο -συμφωνώ…
Αν τα γεγονότα διαψευδουν τα θεωρητικά σχηματα τοτε τροποποιεις τα σχηματα … Σωστα
Το θεμα ειναι!! Ποια γεγονοτα; … Διοτι στα ιστορικά Γεγονότα ενυπαρχει η ερμηνεια τους ..
(ακόμα και ως επιλογή παρε π.χ την ονομασια ελληνας … Υπαρχει διαχρονικά … Ο εθνικισμός θα επεμενε στην αμεταβλητη σημασια του ορου … Η επιστημη ομως (κατεμε ) θα εμενε στις αναριθμητες διαφορες , στο αδιακοπο Γλίστρημα των σημασιων …
Διοτι η (κοινωνική)επιστημη επιμένει στην Διακριση … ενώ οι Ιδεολογιες (οχι μόνο η εθνικιστική) στην Φαντασιακή ενότητα.
Σχόλιο από Νοσφεράτος Νοέμβριος 14, 2007
http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/11/13/5-11-2007/#comment-9330
σχ 55
Μαλλον ξεκινά μια πολύ μεγαλη συζητηση
πολύ γρηγορα απαντώ σε καποια σημεια
1) Και οι Δελφοί, τα Ολύμπια, το “πας μη Έλλην βάρβαρος”, η ομηρική “Ελλάδος παίδευσις”, ο κοινός αγώνας κατά των Περσών,”
Ασφαλώς και δεν ειχαν σχεση με την Σημερινη εννοια του ελληνικου εθνους
Αλλά βεβαια ειχαν αμεσα σχεση με αυτό που ΗΤΑΝ τοτε οι Ελληνες : Ενας κοινος πανω κατω τροπος ζωής , Κοινοι θεοι, (αλλά και ρουχα ,φιλοσοφια , αγώνες) γλωσσα (ες )
Δηλαδή ενας Ξεχωριστός Πολιτισμός (με την κοινωνική σημασια - ”κουλτουρα΄΄) ασφαλώς Διακριτος απο τον Περσικό
π.χκαι με ορατες διαφορες ( στα ρουχα , κομμωση , φαγητό γλωσσες , γραφή θεους κ.λ.π)
-2) Τα έθνη γεννιούνται κοινωνικά, ζουν ιστορικά και παρέρχονται όπως κάθε τι άλλο. Αλλά όπως και να το κάνουμε, δεν έχουν όλα την ίδια διάρκεια ούτε η παρουσία τους αφήσει τα ίδια ίχνη…..
Οι περισσοτεροι θεωρητικοι (μαλλον ολοι ) της Νεωτερικότητας του εθνους δεν λενε Τιποτα το διαφορετικό…
3)”αν θέλουμε να κατανοήσουμε την ελληνική (την κινεζική, την εβραϊκή, την ινδική κ.ο.κ.) ιστορία, θα πρέπει να αφήσουμε πίσω μας τα ερμηνευτικά εργαλεία της δυτικής σκέψης και να επινοήσουμε επιτέλους τα δικά μας.”
Δηλαδή τι εννοεις Α. Κ… Οι ελληνες να ερμηνευσουν το εθνος τους με ΔΙΚΑ τους κριτηρια , Οι κινεζοι δικατους και ουτω καθεξής ; …
Μα αυτό δεν θαταν Επιστημη (που ενεχει τουλαχιστον Αξιωσεις Καθολικότητας ασχετα ανα τα καταφερνει ) αλλά στην καλύτερη μεν περιπτωση Εμπειρισμός στην δε πιο πιθανή εθνικισμός ντυμενος ως Ιστορια , κοινωνική θεωρια κ.λ.π
Ειναι αλλο βεβαια να μην χρησιμοποιεις τα επιστημονικά εργαλεια ως κρεβατι του προκρουστη και να κοβεις τα Γεγονότα στα μετρα της θεωρητικής κατασκευσής …Σε αυτό -αν εννοεις κατι τετοιο -συμφωνώ…
Αν τα γεγονότα διαψευδουν τα θεωρητικά σχηματα τοτε τροποποιεις τα σχηματα … Σωστα
Το θεμα ειναι!! Ποια γεγονοτα; … Διοτι στα ιστορικά Γεγονότα ενυπαρχει η ερμηνεια τους ..
(ακόμα και ως επιλογή παρε π.χ την ονομασια ελληνας … Υπαρχει διαχρονικά … Ο εθνικισμός θα επεμενε στην αμεταβλητη σημασια του ορου … Η επιστημη ομως (κατεμε ) θα εμενε στις αναριθμητες διαφορες , στο αδιακοπο Γλίστρημα των σημασιων …
Διοτι η (κοινωνική)επιστημη επιμένει στην Διακριση … ενώ οι Ιδεολογιες (οχι μόνο η εθνικιστική) στην Φαντασιακή ενότητα.
Σχόλιο από Νοσφεράτος Νοέμβριος 14, 2007
http://pontosandaristera.wordpress.com/2007/11/13/5-11-2007/#comment-9330
σχ 55
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου