Πέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2012

Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΑΚΡΑΙΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ



Ζαν Μπροντιγιαρ, μτφ Ζ. Σαρικα,Εξάντας 1996


''Εκλεκτικιστικός ίλιγγος των μορφών , εκλεκτικιστικός ίλιγγος των απολαύσεων : αυτό ήταν ήδη το σχήμα του μπαρόκ . Στο μπαρόκ ομως , ο ίλιγγος του τεχνήματος είναι ταυτόχρονα ίλιγγος σαρκικός .

Σαν το μπαρόκ είμαστε κι εμείς ξέφρενοι δημιουργοί εικόνων, κρυφά όμως είμαστε εικονοκλάστες . Οχι απ' αυτούς που καταστρέφουν τις εικόνες ,αλλά από εκείνους που κατασκευάζουν ποταμούς εικόνων στις οποίες δεν υπάρχει τίποτε να δεις . Οι περισσότερες απο τις σημερινές εικόνες , βίντεο , ζωγραφική , πλαστικές τέχνες ,οπτικοακουστικά μέσα , εικόνες σύνθεσης , είναι κυριολεκτικά εικόνες στις οποίες δεν υπάρχει τίποτε να δεις , εικόνες χωρίς ίχνη , χωρίς σκιά , χωρις συνέπειες . '' σ 28



1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Μεγάλη αλήθεια...
Και συνήθως το εικονοκλαστικό είναι αυτό που δεν έχει τίποτα να πει, από την άλλη, ειδικά σήμερα, ο φαινομενοθυρισμός του τίποτα γλιστρά μέσα από την εικόνα και το θέαμα.
Για να ξεφύγουμε από το μηδέν της εικόνας: μόνο με την εξάσκηση του ματιού στη διάκριση..
Αυτό που δεν είχε δηλαδή το μπαρόκ, με τα πληθωρικά του ανούσια...

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη

εθνολαικισμός και Θεσσαλονίκη
στου ΑΠΟΣΠΕΡΙΤΗ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου