Αναγνώστες

Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012

Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΑΚΡΑΙΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ



Ζαν Μπροντιγιαρ, μτφ Ζ. Σαρικα,Εξάντας 1996


''Εκλεκτικιστικός ίλιγγος των μορφών , εκλεκτικιστικός ίλιγγος των απολαύσεων : αυτό ήταν ήδη το σχήμα του μπαρόκ . Στο μπαρόκ ομως , ο ίλιγγος του τεχνήματος είναι ταυτόχρονα ίλιγγος σαρκικός .

Σαν το μπαρόκ είμαστε κι εμείς ξέφρενοι δημιουργοί εικόνων, κρυφά όμως είμαστε εικονοκλάστες . Οχι απ' αυτούς που καταστρέφουν τις εικόνες ,αλλά από εκείνους που κατασκευάζουν ποταμούς εικόνων στις οποίες δεν υπάρχει τίποτε να δεις . Οι περισσότερες απο τις σημερινές εικόνες , βίντεο , ζωγραφική , πλαστικές τέχνες ,οπτικοακουστικά μέσα , εικόνες σύνθεσης , είναι κυριολεκτικά εικόνες στις οποίες δεν υπάρχει τίποτε να δεις , εικόνες χωρίς ίχνη , χωρίς σκιά , χωρις συνέπειες . '' σ 28



1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Μεγάλη αλήθεια...
Και συνήθως το εικονοκλαστικό είναι αυτό που δεν έχει τίποτα να πει, από την άλλη, ειδικά σήμερα, ο φαινομενοθυρισμός του τίποτα γλιστρά μέσα από την εικόνα και το θέαμα.
Για να ξεφύγουμε από το μηδέν της εικόνας: μόνο με την εξάσκηση του ματιού στη διάκριση..
Αυτό που δεν είχε δηλαδή το μπαρόκ, με τα πληθωρικά του ανούσια...

Amacord του Φελίνι ..Πέτρος Θεοδωρίδης

 Για την ταινια  Αmacord ------------------------------ Πετρος Θεοδωριδης Στο επίκεντρο της ταινίας Αmacord,  είναι ένας νεαρός έφηβος, και ...