Αναγνώστες

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2008

περι Αβατου παλαια συζητηση

Μια ενδιαφερουσα παλαια συζητηση στου Ροίδη για το θεμα του Αβατου και την βουλευτινα του Συριζα που ειχε κανει την ανιερη πραξη να πατήσει το Γυναικείο πόδι της στο Αγιον Ορος οπου ως γνωστόν πατανε ποδι μόνο Αγιοι .. http://roides.wordpress.com/2008/03/12/misso120308/#comments

5 σχόλια:

Γιάννης είπε...

φίλε Νοσφεράτε,
1. αφενός όλα όσα περιγράφονται δεν έχουν σχέση με το άβατο. ο μισογυνισμός υπήρχε και π.χ. και μ.χ. συνεπώς το άβατο, η απαγόρευση εισόδου γυναικών σε αντρικούς ιερούς χώρους ή ανδρών σε γυναικείους ιερούς χώρους δεν έχει σχέση με το χριστιανισμό.
2. αφετέρου τα 9/10 όσων ιστορικών θεμάτων αναφέρονται είναι εντελώς αναξιόπιστα. θα μπορούσα να παραθέσω ένα κατεβατό από πράγματα που γνωρίζω ακριβώς για όσα γράφουν οι ανεκδιήγητοι ημιμαθείς του μπλογκ αυτού στο ποστ εκείνο. αλλά δεν θέλω να ανεβάσω σεντόνια: όποιος ξέρει, γελάει με όσα γράφουν στο βλογ αυτό. όποιος δεν ξέρει, νομίζει ότι όσα διαβάζει πρωτόγνωρα αλλά κρυμμένα πράγματα και ότι ανακάλυψε τον τροχό. αλλά αυτό παρατείνει το σαρδόνιο γέλιο μου.

Νοσφεράτος είπε...

Φιλε Γιαννη

1. μισογυνισμός υπήρχε και π.χ. και μ.χ. συνεπώς το άβατο, η απαγόρευση εισόδου γυναικών σε αντρικούς ιερούς χώρους ή ανδρών σε γυναικείους ιερούς χώρους δεν έχει σχέση με το χριστιανισμό.
Πως Δεν εχει ..Εκτος αν θεωρεις το Αβατον ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΠΑΓΑΝΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ ..Ομως τοτε θα επρεπε να το καταδικασει ο Χριστιανισμός ..Βεβαι κατανοω οτι θεωρεις και τον Χριστιανισμο ως ενα μαγμα Χριστιανικών δοξασιων και Παγανιστικών ..Που ομως δεν εχουν καμμια σχεση με τον Χριστιανισμο αλλα και Ουτε με μια Συγχρονη Δημοκρατια και Την αρχη της Ισοτητας ..


2.Κι εγώδεν καθομαι να συζητησω ολες τις παλιο ιστοριες για ομοφυλοφυλοφιλια κλπΞερω οτι μεγαλο ποσοστο απο αυτές ειναι παλιοιστοριες ..Εχω ακουσει ομως -και τις απιστευτες Βρωμο ,φασιστοιστοριες που λένε και οσοι Πηγαινοερχονται στο Αγιο Ορος για οσους δεν πηγαινουν εκει αλλά και Εχω ακουσει μοναχους να μιλάνε (για Εβραιους για πολιτική κλπ ..Εν γενει Αισχος )


Ασχετο ...Πως σου φανηκε η Χρηση των συζητησεων μας απο τον Ετσι ;

Γιάννης είπε...

Νοσφεράτε,
δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχουν χριστιανιοπαγανιστικές δοξασίες (μεταξύ αυτών και το άβατο) "Που ομως δεν εχουν καμμια σχεση με τον Χριστιανισμο αλλα και Ουτε με μια Συγχρονη Δημοκρατια και Την αρχη της Ισοτητας ..". άβατα υπάρχουν και εις βάρος των ανδρών, σε γυναικείες μονές. επειδή το μοναδικό μεγάλο εναπομείναν μοναστηριακό συγκρότημα είναι ανδρικό, μένει η εντύπωση ότι "στο χριστιανισμό άβατο υπάρχει μόνο για γυναίκες, και μάλιστα επειδή τις υποτιμά η θρησκεία αυτή". κάτι τέτοιο δεν ισχύει. από κεί και πέρα, οι δοξασίες αυτές ενδέχεται να είναι ή να μην είναι συμβατές με τη δημοκρατία ή την ισότητα. ενδέχεται να είναι και άσχετες μαζί τους.

τώρα για τις "απιστευτες Βρωμο ,φασιστοιστοριες που λένε και οσοι Πηγαινοερχονται στο Αγιο Ορος για οσους δεν πηγαινουν εκει αλλά και Εχω ακουσει μοναχους να μιλάνε (για Εβραιους για πολιτική κλπ ..Εν γενει Αισχος )",
αφενός δεν μπορεί να είναι λάθος, αν τις έχουν πει πολλοί που έχουν πάει εκεί, πρόσφατα, και μπορούμε να υποθέσουμε για τους λόγους για τους οποίους ισχύουν, ειδικά όταν αφορούν τις πολιτικές πεποιθήσεις των μοναχών, ή το ότι δεν κατακρίνουν όλα τα μιάσματα που πάνε για να βρουν "στάρετς" ενώ στην ζωή τους καταπιέζουν τους υπαλλήλους τους κλπ.,
αφετέρου η κριτική στην ανάμιξη των μοναχών στα εκτός των μονών ή στον υπέρμετρο πλουτισμό των μονών και σήμερα (π.χ. γιανναράς, μανιτάρι του βουνού) γίνεται εκ των ένδο, αλλά και (πολύ) παλιά γινόταν (όχι μόνο βυζαντινά χρυσόβουλλα που έδιναν γαίες, αλλά και βυζαντινά διατάγματα - των μακεδόνων και των εικονομάχων - που υποχρέωναν τις μονές να φορολογούνται και να έχουν λίγα).
για το τελευταίο, νομίζω ότι τα πράγματα είναι πολύ απλά, δηλαδή ότι όποιος δει 2-3 τυχαία επιλεγμένους διαλόγους μας, και το κλίμα που επικρατεί σε αυτούς, καταλαβαίνει πολύ καλά. τα υπόλοιπα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα - παρά τη διαφωνία μας σε πάρα πολλά ζητήματα.

Νοσφεράτος είπε...

Γιαννη δεν Σε χαλαλίζω για μια τετοια συζητηση ..Ξερεις καμμια φορά ανθρωποι που διαφωνουνε σε καποια επιφανειακά ζητηματα (πολιτικά κλπ ) εχουν μια βαθυτερη συμφωνια ή συμπνοια σε Βαθυτερα .. Νομίζω οτι θα μπορουσαμε να κανουμε μια πολύ καλύτερη συζητηση Μαζί απο αυτό..

Τωρα ..Ελπίζω να καταλαβαινεις οτι εκεινο που με ενοχλει αφανταστα ειναι αυτό που ενοχλει και σενα ..

Πριν απο χρονια ειχα παει Μυτιλήνη..
Πηγα σενα εκκλασακι βυζαντινο στην Αγιασο ..Υπεροχ κατανυχτικό απλό και απνεμορφο ..
Και μετά σε ενα απιστευτης Ασχημιας μοναστηρι..Οπου-αναμεσα σε διαφορα κιτς- ειδα και το Εκπληκτικό: Μια σειρά βιβλια με την επιγραφή Νεα Θαυματα του αγιου Ραφαήλ ..

Καταλαβαινεις τι εννοώ ..
Σ'α φήνω τωρα φιλε μου..για λίγο,,
(και θαθελα καποια στιγμή να φτιαξω ενα καλό ποστ για τον Κονδυλη..ελπίζω στη βοηθεια σου...Ισως θα μπορουσες να μου στειλεις κατι...

Γιάννης είπε...

ασφαλώς καθέναν ενδεχομένως να τον ενοχλούν ίδια ή παρόμοια πράγματα ενώ την ίδια στιγμή ενδεχομένως να μην τους ενοχλούν κάποια άλλα πράγματα. δεν είναι κακό αυτό, αρκεί καθένας να σέβεται τις ευαισθησίες του άλλου ακούγοντάς τον.
ότι με ενοχλεί η καπηλεία και το μάζεμα χρημάτων-αυτοσκοπός ή η επίδειξη ή η διαφθορά είναι ένα θέμα. το ενδιαφέρον είναι ότι - σε αντίθεση π.χ. με τον ψευδοροίδη - δε θεωρώ αυτά που ανέφερα οτι με ενοχλούν συνδεδεμένα με όσα ισχυρίζεται ο κάθε ημιμαθής. λέω ενδιαφέρον, γιατί στα μυαλά τύπου εμμονών θεωρείται δεδομένο πως είναι αδύνατον να μην υπάρχει τέτοια διασύνδεση. αλλά να που υπάρχει όμως περίπτωση (η ημετέρα μεγαλειότητα τουλάχιστον) - και, έτσι, προκύπτει θέμα μισαλλοδοξίας:
όποιος έχει άλλη άποψη (όποιος δηλ. δεν δέχεται την ψευδοροίδεια αντίληψη και συσχέτιση) είναι ή βλάκας - αφού "δε βλέπει το προφανές" - ή βαλτός (ο "καλός μπάτσος"). εννοείται βέβαια ότι τα αισθήματα είναι αμοιβαία, αλλά αν η ανάλυση δείξει ότι στο βάθος-βάθος υπάρχει τέτοια μισαλλοδοξία, τότε καταρρέουν όλα αυτά περί ροίδειου φωτός/ανοχής/λογικής και μεσαιωνικού σκότους/μισαλλοδοξίας και της αναμεταξύ τους πάλης.

Παροντισμος ,μνήμη ,παρελθόν

 Παροντισμος και παρελθόν : Ο Τραβερσο για τις νέες υποκειμενικές γραφές της ιστορίας  Ένζο Τραβέρσο Ιδιότυπα παρελθόντα Το «εγώ» στη γραφή ...