Φουκώ :«Πάρτε την περίπτωση της ομοφυλοφιλίας. Γύρω στα 1870 άρχισαν οι ψυχίατροι να την αναλύουν ιατρικά:Σημείο εκκίνησης ασφαλώς για μια ολόκληρη σειρά από καινούριες παρεμβάσεις και έλεγχους, αρχίζουν είτε να εγκλείουν τους ομοφυλόφιλους σε άσυλα είτε να επιχειρούν να τους θεραπεύσουν . Παλιότερα τους έβλεπαν σαν ελευθέριους και καμία φορά σαν παραβάτες του νόμου(εξ ου και οι καταδίκες που, αν και ήταν πολύ σπάνιες, μπορούσαν να ναι πολύ αυστηρές- ακόμα και η πυρά υπήρχε ως τον 18ο αιώνα .)Στο εξής όμως τους αντιλαμβάνονται σαν στενούς συγγενείς των τρελών, σαν αρρώστους του σεξουαλικού ένστικτου. Οι ομοφυλόφιλοι όμως πήραν κατά γράμμα τους λόγους αυτούς και , συνακόλουθα, διαμόρφωσαν την περίμετρο τους. Ετσι , βλέπουμε να εμφανίζονται απαντήσεις με μορφή πρόσκλησης:έστω λοιπόν , είμαστε αυτό που λέτε , από τη φύση μας αρρώστια η διαστροφή, όπως σας αρέσει. Αν όμως θέλετε να μάθετε ακριβώς τι είμαστε, αυτό θα σας το πούμε εμείς οι ίδιοι γιατί μπορούμε να το πούμε καλύτερα από σας. Στα έλη του 19ου αιώνα εμφανίζεται μια ολόκληρη γραμματεία ομοφυλοφιλίας, πολύ διαφορετική από τις ελευθέριες αφηγήσεις:σκεφτείτε τον Wilde η τον Gide.. Πρόκειται για μια στρατηγική αντιστροφή της «ίδιας » θέλησης για αλήθεια….
Αυτό συμβαίνει και με τις γυναίκες . Από πολύ παλιά έκαναν προσπάθειες να πιάσουν τις γυναίκες από την σεξουαλικότητα. «Δεν είστε τίποτε άλλο από το σεξ σας » άκουγαν εδώ και αιώνες. Και αυτό το σεξ ,πρόσθεταν οι γιατροί , είναι ευθρασττο σχεδόν πάντα άρρωστο και πάντα αίτιο ασθενειών «Είστε η αρρώστια του άνδρα» Κι αυτή η πολύ παλιά κίνηση επιταχύνθηκε κατά τον 18ο αιώνα καταλήγοντας σε μια παθολογικοποιηση της γυναίκας: το σώμα της γυναίκας γίνεται κατεξοχήν ιατρικό αντικείμενο… Τα φεμινιστικά κινήματα αντέταξαν μια πρόσκληση. Είμαστε από τη φύση μας σεξ; Ε τότε , ας είμαστε αλλά να έχουμε τη μοναδικότητα , την ιδιαιτερότητα του. Ας βγάλουμε τα αναγκαία συμπεράσματα κι ας επαναεπινοήσουμε τον δικό μας τύπο πολιτικής οικονομικής , πολιτιστικής ύπαρξης… Πάντα η ίδια κίνηση: Ξεκινούν απ¨αυτήν την σεξουαλικότητα στην οποία οι άλλοι θέλουν να τις εγκαταστήσουν σαν άποικους για να την διασχίσουν και να πάνε προς άλλες επιβεβαιώσεις »
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου