Αναγνώστες

Τρίτη 21 Απριλίου 2009

Και Ομως , Υπήρξε :Η Γνωστή-Άγνωστη αντίσταση στη χούντα(κλικ στον τιτλο) Απο τον Ιο

Δειτε το : Γιατί ενας απο τους Μυθους που διαδιδεται(και ειναι φανερό το γιατί)
ειναι οτι ΔΕΝ υπήρξε αντισταση κατα της χουντας (ωστε σιγά σιγά να μας φερουν απο την πίσω πορτα τα περι ..αναίμακτης επναστασης'' και Δηθεν νομιμοποιησης του Ακροδεξιου Χουντικου καθεστωτος )


(καπως οπως η εθνική αντισταση κατα του Ναζισμου , Φασισμου και των ταγματασφαλιτων συνεργατών τους πλαστογραφειται ως δηθεν ... Εμφυλιος)

Ομως ..Υπηρξε αντισταση και μαλιστα απο τις πρώτες μερες επιβολής της Χουντας


αποσπασμα απο το παραπάνω αφιέρωμα του ΙΟΥ (για να το δειτε καντε κλικ στον τίτλο):
''..Τριάντα χρόνια μετά το πραξικόπημα του '67, ακόμα και μια απλή καταγραφή της Αντίστασης στη χούντα δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Ανάμεσα στον ομιχλώδη μύθο που καλλιεργήθηκε από τα ΜΜΕ και τις επίσημες κομματικές ιστορίες της μεταπολίτευσης από την μια και τις συνεχιζόμενες μέχρι τις μέρες μας αναφορές στο "τρομοκρατικό παρελθόν" παλιών αντιστασιακών από τους επιγόνους του Μάλλιου και τους σύγχρονους τρομολάγνους σεναριογράφους των δεξιών -συνήθως- ΜΜΕ, η ιστορία των οργανώσεων, των ομάδων και των μεμονωμένων ατόμων που επέλεξαν την ενεργητική αντίσταση στο καθεστώς της Ελλάδος των Ελλήνων Χριστιανών παραμένει ακόμα άγραφη...''
....................................................................
1967
Απρίλιος
Η επιβολή του πραξικοπήματος αντιμετωπίζεται με δυναμικές εκδηλώσεις σε δυο σημεία της Ελλάδας.
Στα Γιάννενα, διαδήλωση φοιτητών καταλήγει σε "ανταρτοπόλεμο" με την αστυνομία και συλλήψεις. Στο Ηράκλειο της Κρήτης, μαζική διαδήλωση οργανωμένη από τοπικά στελέχη της ΕΔΗΝ και των Λαμπράκηδων καταλήγει σε συγκρούσεις με την αστυνομία και το στρατό, με έναν τουλάχιστον τραυματία από σφαίρα (Α.Τσαγκαράκης) και 30 συλλήψεις.
Πρώτα θύματα της δικτατορίας: η Μαρία Καλαβρού κι ο 15χρονος Βασίλης Πεσλής (21/4). Στις 25/4, σκοτώνεται εν ψυχρώ από αστυνομικό στον Ιππόδρομο του Φαλήρου, μπροστά στα μάτια εκατοντάδων συλληφθέντων συντρόφων του, ο πολιτικός κρατούμενος Παναγιώτης Ελλής.
Αντιδικτατορικό μήνυμα του Μ. Θεοδωράκη (23/4), συνέντευξη στην παρανομία του ΓΓ της Ομοσπονδίας Τύπου, Τ. Δήμου, προς τους ξένους δημοσιογράφους (25/4). Χωριστές συσκέψεις στελεχών του κεντρώου χώρου και αγωνιστών της αριστεράς που διέφυγαν τη σύλληψη καταλήγουν στην ίδρυση των πρώτων αντιστασιακών οργανώσεων. Στελέχη της ΕΚ και της ΕΔΗΝ συστήνουν (23-24/5) το "Εθνικό Κίνημα Δημοκρατικής Αντιστάσεως" (ΕΚΔΑ), κεντροαριστεροί διανοούμενοι του Ομίλου Παπαναστασίου" συγκροτούν στα τέλη του μήνα τη "Δημοκρατική Άμυνα" (ΔΑ), μια ομάδα Λαμπράκηδων (Μ. Θεοδωράκης, Α. Μανωλάκος, Χρ. Μίσσιος, Γ. Βότσης, Θ. Μπανούσης) ιδρύουν στις 30/4 το Πατριωτικό Μέτωπο (ΠΜ
).,,

9 σχόλια:

Γιάννης είπε...

πάντοτε τα κινήματα, οι εξεγέρσεις κλπ γίνονται από λίγους, και πρέπει να διαχωρίζεται θεωρητικά η έμπρακτη αποχή των πολλών από την άρνηση συγκατάθεσης των πολλών σε ό,τι κάνουν λίγοι. (αυτό μπορεί να προεκταθεί και στο ρόλω των διανοούμενων σε σχέση με το έθνος)

είναι προφανές ότι λίγοι αντιστάθηκαν στη χούντα, αλλά αυτό μπορεί να έξηγείται διαφορετικά κι όχι απαραίτητα ως συμπάθεια στη χούντα ή ως αποδοκιμασία προς όσους αντιστάθηκαν. αν δεν διαχωρίζεται η αντίσταση από την συγκατάθεση/ανοχή, τότε ξαναέχουμε το ίδιο φαινόμενο με τους εθνοαποδομιστές που περιγράφουν πόσο αρμονικά ζούσαν έλληνες κι οθωμανοί κατά την τουρκοκρατία επειδή λίγοι μόνο ανέβαιναν στα βουνά ως κλέφτες.
σε κάθε τέτοια παρανόηση και σύγχυση εννοιών και καταστάσεων πρέπει να ξεκαθαρίζεται ότι άλλο πράγμα να εχθρεύεσαι κάτι κι άλλο πράγμα να διακινδυνεύεις τη ζωή σου επιτιθέμενος δημόσια σε αυτό.

Ανώνυμος είπε...

O Ανδρέας για τη Χούντα και την αποστασία.

http://www.youtube.com/watch?v=6FwfOWOzd1w&feature=player_embedded

Φίλιππος

Νοσφεράτος είπε...

Γιαννη χρόνια πολλά ...

Και βέβαια ενας απο τους αντιστασιακούς που έμεινε πολύ πολύ καιρό στην Φυλακή της Φασιστικής Χούντας και ειναι σήμερα ενας απο τους μεγαλύτερους Ιστορικους μας κατηγορείται απο τους ιδεολογικούς κληρονομους της τότε Ελλαδας των ''Ελλήνων Χριστιανών '' ως ..εθνοαποδομιστής και... ''προδότης''
Ο Αντώνης ο Λιάκος

Γιάννης είπε...

Νοσφεράτε,
χρόνια πολλά..

ε, τότε να μην παει να μιλήσει κατά της χούντας γιατί τα επιχειρήματά του για το έθνος είναι τα επιχειρήματα των χουντικών υπέρ της χούντας: ότι κανείς δεν υπήρχε τότε να σκοτιστεί (για την αντίσταση και για το έθνος αντίστοιχα)

Νοσφεράτος είπε...

Γιαννη λές :

''ε, τότε να μην παει να μιλήσει κατά της χούντας γιατί τα επιχειρήματά του για το έθνος είναι τα επιχειρήματα των χουντικών υπέρ της χούντας: ότι κανείς δεν υπήρχε τότε να σκοτιστεί (για την αντίσταση και για το έθνος αντίστοιχα)

- Δεν συμφωνώ
α) Οπως και στην περιοδο της ελληνικής επαναστασης συν-υπήρξαν πολλοι που συμμετειχαν σ'αυτήν για πολλους διαφορετικους λ΄γους (και οχι μόνο για εθνικους)
π.χ Πολλοι φιλελευθεροι ''Φιλλεληνες'' ειδαν στηνΕλληνικη πενασταση μια Δευτερη έυκαιρια για επανασταση κατά της Τυραννιας και της Παλινορθωσης της μοναρχιας (οπως επισημανε ο Μεγαλυτερος ιστορικός της εποχήςμας ο Χομπσμπαουμ'' η ελληνική επανασταση επαιξε για τους τοτε φιλελευθερους (που τοτε ηταν αριστεροι αναλογο ρόλο με αυτόν της Δημοκρατικής ΙΣΠΑΝΙΑς στην μαχη κατα του Φρανκικου φασισμου)

ετσι και β)

οι σχετικά λιγοτεροι που πρωτο αντισταθηκαν στην Δημοκρατια ( κεντρωοι σαν τον Παναγουλη , διεθνικστες σαν τον Λιακο και αλλοι ) (παντως οχι οι δεξιαρες και οι Κραμανλικοι ή οι Βασιλικοι που αντιθετα Ηθελαν αρχικά τουλαχιστον το πραξικοπημα μεχρι να τους την φερει ο Παπαδοπουλος και οι συμμοριες τους
Δικαιουνταν να το κανουν για πολύ πολύ διαφορετικους λόγους
Αυτό δεν αναιρει τον ηρωισμό τους
και το ηθος τους

Κι ειναι τουλαχιστον βρωμικη η επιθεση που δεχτηκε ο Λιακος ( που υπεφερε οσο λίγοι απο την Χουντα )

απο οσους ησαν οπαδοι εκεινου που ...''διαβαζε '' λεει στον καιρό της χουντας
(αυτο βεβαια δεν σημαινει οτι και πολλοι απο τον χωρο της Ορθοδοξιας δεν αντιασταθηκαν ,,,)
Αλλα η Ιεραρχια ηταν και παρεπεινε χουντική η φιλοχουντική για πολλά πολλά χρόνια ..

Και ολοι αυτοι που ειτε σιωπησαν ειτε ανοιτα συνεργαστηκαν με τους Χουντικους Δεν εχουν -δεν δικαιουναι να εχουν- δικαιωμα ν κρινουν το Ηθος ενος ανθρωπου που αγωνιστηκε και υπεφερε απο τους φασισταραδες οπως ο Λιακος
- αν δεν μιλάμε απο αποψη Επιστημης αστο καλύτερα : ουτε τα κορδονια του Λιακου δεν ειναι ικανο να δεσουν (ορισμένοι τουλαχιστον) απο τους εθνικιστές - φωστηρες.....

Γιάννης είπε...

Νοσφεράτε,
ανοίγεις τη συζήτηση, και το θεωρώ καλό.
το ότι κάποιοι διάβαζαν ενώ κάποιοι άλλοι φυλακίζονταν δεν έχει σχέση με το κατά πόσο οι θεωρίες τους είναι σωστές.

αλλά προσωπικά δεν έχω θεωρήσει προδότη το λιάκο. ούτε μου πέρασε από το νου να υπερασπιστώ όσους διάβαζαν τότε. άλλο είναι το θέμα που εγείρω:

όποιος και όσοι λεν ότι στην τουρκοκρατία καλοπέρναγαν οι έλληνες (αν δεχτούν καν ότι υπήρχαν) και απλώς ελάχιστοι κλέφτες ή λόγιοι επαναστάτησαν, άρα ο κόσμος σύρθηκε άβουλα στην επανάσταση του 21, αυτός/οἰ χρησιμοποιεί/ούν ακριβώς τα ίδια επιχειρήματα με όσους λεν ότι στη χούντα ζούσαν οι πολλοί μια χαρά διότι ελάχιστοι (αριστεροί κυρίως και κεντρώοι) αντέδρασαν και διώχτηκαν.

θεωρώ προφανές ότι τα επιχειρήματα είναι ΑΚΡΙΒΩΣ της ίδιας μορφής: "λίγοι (κλέφτες και λόγιοι ή οι αγωνιστές κατά της δικτατορίας) αντέδρασαν, οι πολλοί δεν αντέδρασαν, άρα οι πολλοί πέρναγαν καλά, άρα το καθεστώς (τουρκοκρατία ή χούντα) είχε νομιμοποιηθεί στις συνειδήσεις τους"

το αν οι οπαδοί του "διάβαζα" έχουν ή όχι δικαίωμα να κρίνουν το ήθος του λιάκου, δεν θα το έκρινα -αφού το φέρνεις στη συζήτηση, θεωρώ ότι δεν έχουν. αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι τα εθνοαποδομιστικά και τα φιλοχουντικά επιχειρήματα βασίζονται στην ίδια λογική: "δεν υπήρξε αντίσταση, κι αν υπήρξε ήταν λίγοι οι αντιστασιακοί"

Νοσφεράτος είπε...

''όποιος και όσοι λεν ότι στην τουρκοκρατία καλοπέρναγαν οι έλληνες (αν δεχτούν καν ότι υπήρχαν) και απλώς ελάχιστοι κλέφτες ή λόγιοι επαναστάτησαν, άρα ο κόσμος σύρθηκε άβουλα στην επανάσταση του 21,''

Αγαπητε Γιαννη ισως παραβλεπεις το γεγογονος της έθνικιστικής αποδοσης ετικετών σε οσους αμφισβητουν τα εθνικιστικά μοντελα : 'εθνοπαποδομιστες'' που λενε ''στην τουρκοκρατία καλοπέρναγαν οι έλληνες (αν δεχτούν καν ότι υπήρχαν)''
και αλλα τετοια ..
Αυτος ειναι εναςευκολος τροπος που χρησιμοποιουν οσοι δεν εχουν παρά φθηκνα εθνολαικιστικα επιχειρηματα
(δεν εννοω εσενα και το ξερεις )

και καπηλευονται θρησκειες και εθνη για να παραστησουν τους επιστημονες ..

Σε κανενα σοβαρό ιστορικό ή θεωρητικό του μη εθνικιστικου χωρου δεν ειδα πουθενα κατι σαν ''στην τουρκοκρατία καλοπέρναγαν οι έλληνες ''
Αυτά ειναι στεροτυπα ...

Απο ην αλλη θα πρεπει να δουμε την Οθωμανική αυτοκρατορια ψυχραιμα ...Αν και ητανμια καταπιεστική τυραννια , δεν απειχε πολύ (τουλαχιστον μεχρι τον 17ο αιωνα ) απο αντιστοιχες της Δυσης (π.χ την αυτοκρατορια των Ισπανων ε;
(ακομα και στο μεγεθος των σφαγών οι ΙΣΠΑΝΟΙ ΜΑΛΛΟΝ ΤΟΥς ΞΕΠΕΡΝΟΥΣΑΝ ..

..Παντως για να γυρναμε στο θεμα : Εχ διαβασει την διατριβή του Λιακου για την ''Μεγαλη Ιδεα '' ειναι εξαιρετική ..και αλλα πολλά

Και πουθενά δεν λεει οσα του αποδιδουν οι εθνικιστες

(ασε που θυμηθηκα τωρα και τον Χομσμπαουμ που κιαυτόν τον κατατασσουν στους ..εθνοαποδομιστες ..
Τελικά ξερεις ποιο ειναι το προβλημα;
Στο Οτι ΔΕΝ καθονταινα διαβασουν .. Ειναι ευκολο να φωνάζεις και να χωριζεις σε μαυρο ασπρο ..Τ διαβασμα η θεωρια .. η σκεψη Αυτά ειναι τα δυσκολα ..κιαυτά εχουμε αναγκη Τωρα..

( και γιαυτόεκτιμώ πάντα ανθρωπους σαν κιεσενα παρολο που διαρκώς διαφωνουμε..Γιατί ...σκεπτεσαι)

Γιάννης είπε...

Νοσφεράτε,
δεν ρίχνουμε στον καιάδα κανένα. ότι ο χόμπσμπαουμ έχει πει την πατάτα πως το να θεωρούν τη μακεδονία ελληνική οι νεοέλληνες είναι σα να ισχυρίζονται οι γάλλοι ότι ο καίσαρας, που κατέκτησε τη γαλατία, είναι δικός τους, δε δείχνει απλώς ότι και σοβαροί άνθρωποι κάνουν λάθη, αλλά ότι το ότι έχουν πει σωστά πράγματα στο α, β, γ ζήτημα δεν τους κάνει λιγότερο δογματικούς στο δ ζήτημα. τα ίδια μπορεί να ισχύουν και για τον οποιονδήποτε.

δε μπορώ αυτή τη στιγμή να φέρω κείμενα και ντοκουμέντα, νομίζω ότι απλώς μια βόλτα μόνο στην ηλεκτρονική έκδοση του βήματος δείχνει τι "δουλειά" έχει γίνει από τις στήλες του τα τελευταία 15 χρόνια. δε νομίζεις ότι υπάρχει μια διάχυτη αντίληψη αφενός ότι δεν υπέφεραν δα και τόσο πολύ κατά την τουρκοκρατία οι έλληνες, αφετέρου ότι έλληνες δημιουργήθηκαν μετά το 1770; τι άλλο παρά τέτοια αντίληψη προωθούν οι απόψεις για την προνεωτερική πολυπολιτισμικότητα, για κάποια αρμονική συνύπαρξη θρησκειών, την οποία θαύμαζε ο απληροφόρητος βολταίρος, που δεν είχε βιώσει στο πετσί του τη χαρά να ζεις στην οσμανική αυτοκρατορία;

το ζητούμενο δεν είναι να κάνουμε συγκρίσεις ισπανικής και οσμανικής αυτοκρατορίας, φοβάμαι ότι οι απόγονοι των λαών της κεντρικής και νότιας αμερικής δε θα έχουν καλή άποψη για τους ισπανούς. ακόμη κι αν έσφαξαν και παιδομάζωξαν περισσότερο οι ισπανοί από τους οσμανούς, δεν καθιστά αυτό ανεκτική και υποφερτή την αυτοκρατορία των τελευταίων. ας μην βάζουμε υποθετικά τους πρώην υπόδουλους νοτιοαμερικάνους και βαλκάνιους να αντιμάχονται για το ποιος υπέφερε λιγότερο, ώστε να βγουν οι πρώην κύριοί τους κερδισμένοι, ως λιγότερο καταπιεστές.

Νοσφεράτος είπε...

καλά ..Αστα τωρα αυτά και ας αρχισουμε μια επικοινωνια για πιο ουσιαστικά θεματα..
Νομιζω οτι εχουμε να πουμε πολλά(σιγά σιγά βεβαια) ...(στειλε μου ενα μεηλ σε παρακαλώ..ειμαι αρκετα ατσαλος ωστε να μη μπορω να βρω το δικο σου ..καπου τοχω καταχωνιασει

Ο Έρωτας του Προυστ: Σουάν , Οντέτ

 OCTAVIO PAZ Η ΔΙΠΛΗ ΦΛΟΓΑ Έρωτας και ερωτισμός( 1993)  Μετάφραση ΣΑΡΑ ΜΠΕΝΒΕΝΙΣΤΕ,  ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΑ ΕΞΑΝΤΑΣ-ΝΗΜΑΤΑ 1996  Σελ ,58 ,59 ,60   Ο...