Αναγνώστες

Παρασκευή 10 Απριλίου 2009

Ποιος δεν ξερει τον εθνικό ύμνο;

Στην πιό επίσημη ιστοσελίδα, αυτή της Προεδρίας της Δημοκρατίας, http://www.presidency.gr/ethn_Ymnos.htm, υπάρχει το απόσπασμα:





Το βρηκα στο ιστολογιο: http://les-malakies.blogspot.com/2009/04/blog-post_1536.html

οπου γραφονται και αλλα ενδιαφεροντα ....
Δειτε και σε εναν επισημο ιστοτοπο οπου δημοσιευεται ο Υμνος ..http://www.snhell.gr/anthology/content.asp?id=32&author_id=47
Ε τα συμπερασματα δικά σας ....
(αν βεβαια θελετε την γνωμη βρε παιδια ..δεν χρειαζόταν καν να δούμε τον τονισμό
για κόψι μιλάει για σπαθί μιλάει για τρομερή μιλάει ... ε γιατί θέλατε να μιλάει ; ε;

Για ..Μη βία;

Μα λίγο νιο νιο βρε παιδια ..Οχι μόνο Λαος και Λαος

Δεν παμε καθόλου μα καθόλου καλά μου φαίνεται

Υ. Γ και τι θα πει Δεν ειναι ακραιος ο ποιητης '' ....ετσι βρε τους μετρατε τους ποιητές;

Και για διαβαστε ολον το Εθνικό υμνο ...

δειτε και

(Η ιστορία, ο εθνικός ύμνος και ο εκσυγχρονισμός της παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας

http://efhbos.wordpress.com/2009/04/10/new_hymn/)

δειτε και τι λεει ο Αλαβάνος που ειναι και σωστό δηλαδή

http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=14297

(οτι λέει ο Αλαβάνος δεν ειναι απαραιτητα και λαθος επειδή ετσι βολευει στην Δεξια και στα παπαγαλάκια της )

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

αραγε που έμαθαν γράμματα οι Εθνολαικιστές ;στο ..κρυφό σχολειό;

pentanostimi είπε...

....στην εκπομπη της μπουμπούκας τα εμαθαν

Tyler Durden είπε...

η πιο λογική ερμηνεία είναι βία, αφού έτσι σε προδιαθέτουν οι προηγούμενοι στίχοι, αλλά και βιασύνη να ήθελε να πει ο ποιητής, είναι παντελώς ασήμαντο, αφού όλος ο εθνικός ύμνος και οι 150 στροφές του βρίθουν από σκηνές υπέρμετρης βίας.

Δηλαδή, αν εννοούσε ο Σολωμός "βιασύνη" ο "ύμνος εις την ελευθερία μετατρέπεται" αυτομάτως σε "ύμνο εις την μη βία και την αγάπη" προς τον πλησίον ακόμα και αν είναι ο εχθρός και δυνάστης σου;

χαρη είπε...

τι τραβάτε κι εσείς οι ποιητές...

και οι δυο λέξεις το ίδιο πράγμα σημαίνουνε πάντως ουσιαστικά

βία βιασύνη βιάζομαι βιασμός...

και μην ξεχνάμε και ότι ο τόνος κατέβηκε στο "βιά" για τίς ανάγκες τής μουσικής

άρα...μάντζαρος έφα!

anepidoti είπε...

δεν συμφωνώ
για βιασύνη μιλάει και είναι ενδιαφέροντα όσα λέει ο sofistis...
για την βια της ελευθερίας μιλάει, την λαχτάρα για εξάπλωση

Ανώνυμος είπε...

Το κούρεψαν πάλι το αυγό πασχαλιάτικα...

Νοσφεράτος είπε...

Anepidoth
οταν η ελευθερια βιαζεται να εξαπλωθει με την οψη τουσπαθιου πουχει κόψη τρομερη
Πως αλλιως σκοπευει να εξαπλωθει παρά μ την βια (τηνν επαναστατική βια την βια της Ελληνικής επαναστασης για την οποια γραφτηκε και το ολο ποιημα; )
Σε γνωριζω απο την οψη του σπαθιου'' λεει για τηνν Ελευθερια ..
Απο το σπαθί την γνωριζει και οχι απο την καλόσυνη την γλυκυτητα ή οτιδυηποτε αλλο ειρηνικό

Κοντολογής ..Οπως λεει και η Χαρη (και μαλλον ειναι το πιο πιθανό)

η αμφισημη λεξη βια εν περιεχει και την βια και το βιαζομαι

Αλλά το ολο ποιημα κκαθε αλλο παρα του ''μεσαιου χωρου'' και ειρηνικό ειναι ..

ελπίζω οτισυμφωνεις

anepidoti είπε...

σιγά μην υπονοούσε την επαναστατική βία και με μαρξιστικούς όρους...
ένας λυρικός ποιητής που γράφει ωδή για ελληνική επανάσταση ήταν ο σολωμός και μάλιστα
εξαιρετική ωδή!
και τι μας έπιασε και ξαφνικά... είπε μια χαζομάρα κάποιος και τώρα μας έπιασε καημός για τον εθνικό ύμνο...
και να σου πω και κάτι; για μένα είναι παρακμή της κοινωνικής σκέψης να γίνονται τοοοόσο μεγάλες συζητήσεις για κάτι τόσο σπουδαίο από μόνο του.
δείχνει την παντελή αδυναμία μας ν' ασχοληθούμε με το παρόν.....

Νοσφεράτος είπε...

φυσικά και Υποννοουσε τηνν Επαναστατική Βια και φυσικά και οχι με μαρξιστικους ορους ...
την εννοοοσε με ΜΗ μαρξιστικους ορους

Την εννοουσε οπως την αντιλαμβανοταν η εποχή του και ο ιδιος

Ολο το ποιημα μιλά για την εξαψη την φρικη το τρομο-δεος που αισθανεται ο ποιητής για αυτήν την Επαναστατική Βια


Αυτό δεν μπορουν να αντιληφθουν οι Δεξιαρες του Καραταζαφερειου μεσαιου χωρου

οχι μονον διοτι ειναι παντελώς ημιεγγραγραμματοι αλλα γιατί απο την Μεγαλη Φιλελευθερη παραταξη απο την οποια καταγονται τα καρατζαφερεια λειπουν εντελώς τα αισθητικά κριτηρια και η ιστορική- διανοητική ευαισθησια η απαραιτητη για να ενταξουν ενα ποιημα στο ιστορικό του πλαισιο ..
Και αυτό ειναι το ζητημα..Οχι τόσο ο Εθνικος υμνος που λες αν μας επιασε ο τρομος

Αλλα ο τρομος , ο δικός μας τρομος

για την εξαπλωση (με Βια μαλιστα ως Βιασυνη )

της θρασυτατης Βλακειας που περνιεται με το απαραιτητο βεβαια συμπληρωμα της Βλακειας το Θρασος και ως εξυπναδα και ...

χαρη είπε...

και υπάρχει, Νόσφυ, κι ένα αντίστοιχο παιχνιδάκι με μια (συναφή) λέξη και αμφισημία στον Ηράκλειτο (που ήτανε και μανούλα σε κάτι τέτοια)

αλλά περισσότερα (για να τό ψάξω λίγο!) αύριο

Ερημίτης είπε...

Ανωτέρα Βία

Μη βιάζεσαι
του βίου σου το βιός
με βία περισσή
-πώς λέμε αλλιώς τον τσαμπουκά-
μ’ ένα γινάτι ζόρικο
να θες να τ’ αποκτήσεις

Παίξε με το τοξάρι σου
αβίαστα
της βιόλας τον ασίκικο λυγμό
-βιολέτες μύρισε-
κι ως ώρας θα φανεί
τ’ αλαφιασμένο θήραμα
που τόσο λαχταράς
στην τεντωμένη σου χορδή
σαν μαγεμένο
να τρυγήσεις

***


ώ! τι χαρούμενη ζωή χτυπάς φτωχή καρδιά με βία

χαρη είπε...

Δεν μπορώ να πω ότι δεν χαίρομαι, Νόσφυ, που μέσα σε δυο μέρες γίναμε (προώρως), κατά γενική μάλλον συμφωνία, καλοί σχολαστικοί φιλόλογοι...

(μετά από μια βόλτα στη μπλογκοεπικράτεια (δυστυχώς ξέρεις ότι δεν μπορώ να βάλω λινκ) - είδα ότι έγινε στο μεταξύ ο σχετικός ψιλοχαμός με τόν ύμνο, και (φαντάζομαι τα διάβασες κι εσύ) οι περισσότεροι συμφωνούν πως πρόκειται για τήν ί δ ι α λέξη (είδα μάλιστα ότι παραδέχονται αρκετοί κιόλας τήν συμμετοχή τού Μάντζαρου στην ιστορία με τό κατέβασμα τού τόνου)

Όσο για κείνη τήν αμφισημία τού Ηράκλειτου που σού 'χα υποσχεθεί, έχω τήν υποψία ότι ο φίλος Ερημίτης είναι εξίσου και φίλος τής φιλοσοφίας

διότι ακριβώς με τις λέξεις "βίος" και "βιός" παίζει ο Εφέσιος (μόνο που τότε η λέξη "βιός" σήμαινε ένα είδος τόξο). Για γίνει όμως κατανοητό το παιχνίδι, δεν πρέπει να υπάρχουν τόνοι στο γραφτό απόσπασμα, μια που όλη η αμφισημία στηρίζεται μεν στη διαφορά από "βίος=ζωή" σε "βιός=τόξο" αλλά και στην πανομοιότυπη - γραφτή και άτονη - μορφή τους

νά το απόσπασμα:

τω τοξω ονομα βιος, εργον δε θανατος.

(που εγώ θα τό μετέφραζα κάτι σαν "βιός λέγεται τό τόξο, αλλά δεν είναι βίος, παρά θάνατος".)

αυτά και μένω,
φιλάκια

υ.γ.: όσο για κείνη τή φωτογραφία που λέγαμε, εγώ ρίχνω τήν ψήφο μου κατόπιν ωρίμου σκέψεως προς τ' αριστερά...

Τα url του θείου Ισιδώρα