Η Τυραννία του σεξ και η Τυραννία της Στιγμής : Ζούμε σε εποχές όπου, υφίσταται η δυνατότητα άμεσης σεξουαλικής ικανοποίησης , οπτικής απόλαυσης ( γύμνια ), πορνογραφία , "απελευθέρωση της σεξουαλικότητας" . Για αιώνες η σεξουαλική απόλαυση ( η ..ολοκλήρωση που λέγαμε κάποτε ) , ήταν κάτι που μετατίθονταν για ταργότερα , που απωθείται , που καταπιέζεται , που κρύβεται ) Η Μετάθεση για αργότερα της ικανοποίησης ήταν και η αιτία του πολιτισμού έγραφε ο Φρόυντ στην Δυσφορία στον Πολιτισμό " Όχι άμεση ικανοποίηση - η ικανοποίηση θα έρθει αργότερα " και αυτό το αργότερα ήταν αυτό που επέτρεπε και τον παραγωγικό Χρόνο , τον χρόνο της Μετουσίωσης , της αναβολής της ικανοποίησης , τον Χρόνο ως αφήγηση ,ως Οδύσσεια ,ταξίδι προς την Ιθάκη. Ο χρόνος ως αφήγηση , συνδέονταν και με την γραφή , το γράμμα , την.ερωτικη επιστολή που ταξιδεύει και φτάνει αργά , σε χρόνους αναμονής ,καθυστέρησης ...Επιπλέον το γράμμα , η επιστολή εμπεριέχει και την μετουσίωση της απόλαυσης σε λέξεις , όχι εικόνες , λέξεις,σύμβολα : Η γραφή επέτρεπε την οικοδόμηση ενός φραγμού στον χρόνο ,ο χρόνος γινόταν παρελθόν και μέλλον , αφήγηση και υπόσχεση και προσδοκια... Στην εποχή μας , που ( αυθαίρετα το λέω , ξεκινά από την δεκαετία του 60 , καταναλωτική κοινωνία ) ο Χρόνος , μαζί με το σεξ σπάει τα δεσμά του , απελευθερώνεται , ξεχύνεται , και η απόσταση ανάμεσα στην σεξουαλική και άλλη επιθυμία και στην εκπλήρωση της μικραίνει ολοταχώς.. Λέω και άλλη γιατί, η σεξουαλική επιθυμία μεταφέρεται μετωνυμία και σε άλλες καταναλωτικές επιθυμίες : Ένα αυτοκίνητο δεν είναι πια μόνο όχημα αλλά και γαλλικό σύμβολο κλπ...Τα ρούχα , το ίδιο το σώμα ως επίδειξη - εμπόρευμα, το σμαρτφον ). Αυτό έχει ως παρασυνεπεια την μειωση του χρόνου ζωής των εμπορευμάτων που εμπεριέχουν την απόλαυση .Διότι ο καπιταλισμός συμπυκνώνεται στη σχέση Χ - ε - Χ' όπου χ' σημαίνει περισσότερο χρήμα και αυτό επιτυγχάνεται όταν επιθυμούμε διαρκώς και ξανααγοραζουμε : Όμως αυτή η διαδικασία επιταχύνεται διαρκώς , τα εμπορεύματα διαρκούν λιγότερο και ο αντικειμενικός κόσμος γίνεται όλο και λιγότερο αντικειμενικός , γίνεται Υποκειμενικός. Εναν αιώνα πριν , ένα οικογενειακό τραπέζι υπήρχε ως στυλοβάτης της οικογενειακής ζωής για δυο τρεις γενιές , σήμερα τα αντικείμενα αγοράζονται και πετιουνται γρήγορα και αυτό οδηγεί σε μια αίσθηση ότι ελέγχουμε τον αντικειμενικό κόσμο με όρους ατομικής απόλαυσης , όλο και πιο άμεσης όλο και πιο σύντομης . Από την μετάθεση της απόλαυσης για αργότερα ,( ας θυμηθούμε την Θρησκευτική αιώνια του Παραδείσου , της Αιώνιας απόλαυσης μετά θάνατον ) οδηγούμαστε στην εγκόσμια όλο και πιο σύντομη απόλαυση ... Αυτό με την σειρά του οδηγεί στο κομματιασμα του χρόνου , στην κονιορτοποιηση του σε στιγμές : στιγμές βαρετές είτε στιγμές απόλαυσης , που οι μεν δεν έχουν με τις δε μια σχέση συνέχειας αλλά εμφανίζονται ως οι χάντρες ενός σπάσιμο κολιε που κυλιούνται καταγής : Ως μπίλιες του θρυμματισμένου χρόνου ....( Συνεχίζεται ). Πέτρος Θεοδωρίδης
Αναγνώστες
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
-
όταν μας επισκέπτεται η Θεια Ακηδία καμιά φορά Βυθίζομαι σε τρυφερή ανία και καταργείται μέσ...
2 σχόλια:
Βλεπω πως η διανοια που εχεις μες το κεφαλι
χρονο το χρονο γινεται ολο και πιο μεγαλη
μα ετσι οπως διεστελεται η σκεψη σου, οσο παει,
θα 'μοιασει το κεφαλι σου στα μπρατσα του Ποπάυ
κι απ΄τους πολλους συλογισμους και τις πολλες συναψεις
ετσι που πας, μου φανεται, στο τελος θα το καψεις
Σταματησα ν' ανησυχω ποιος ειμαι και που παω
και πλεον με απασχολει μοναχα τι θα φαω
γιατι, εστω αργα, ανακαλυψα πως "ειμαι οτι τρωγω"
και σ΄ενα χεσιμο καλο της υπαρξης το λογο
Παψε λοιπον να σκεφτεσαι το άλλο και το ενα
και στο μελανι μη βουτας ποτε βαθεια την πεννα
γιατι οταν η διανοια το νου σου θα κυριευσει
η επιθυμια θα διασταλει κι ο νους θα παθει ρευση
Δημοσίευση σχολίου