tag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post7410317656337586562..comments2024-03-27T01:34:35.262+02:00Comments on Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΧΡΗΣΤΟΥ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ¨ Από την ηθική της απαγόρευσης στην ηθική της επιβεβλημένης απόλαυσης και πίσω: Μετασχηματισμοί του κοινωνικού δεσμού και αδιέξοδα του σύγχρονου υποκειμένου../ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΣΥΝΑΞΙΣ (ΤΕΥΧΟΣ 116)Unknownnoreply@blogger.comBlogger24125tag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-29043897177756126892011-12-29T20:18:40.051+02:002011-12-29T20:18:40.051+02:00αγαπητε Κraftwerk δεν γνωριζω αν ειναι αυτη που αν...αγαπητε Κraftwerk δεν γνωριζω αν ειναι αυτη που αναφερεις η θεση του Σταυρακάκη για την μη φαλλικη απολαυση. Ευχαριστω πολύ για το σχολιο σου και περιμενω κιαλλα. Διπλα στις ετικετες εχω την ετικετα ΛΑΚΑΝΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ και πιο κατω την ετικετα ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ.Καλή χρονια επισηςΝοσφεράτοςhttps://www.blogger.com/profile/00682699755353292338noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-33494238043980475672011-12-29T20:11:33.145+02:002011-12-29T20:11:33.145+02:00ο Κraftwerk ειμαι που εγραψα πιο πάνω. Η άλλη απόλ...ο Κraftwerk ειμαι που εγραψα πιο πάνω. Η άλλη απόλαυση ή απόλαυση του μη όλου αναφέρεται στο σεμινάριο του Λακάν για τη θηλυκή σεξουαλικότητα (το χχ αν θυμάμαι καλά) . Η άλλη απόλαυση η μη φαλλική απόλαυση, η απόλαυση στην οποία ενδεχομένικά οι γυναίκες μπορούν να έχουν πρόσβαση. Τα παραδείγματα του δίνει ο Λακάν για την Άλλη απόλαυση είναι λίγα.Κυριότερο παράδειγμα είναι η Αγία Θηρεσία η οποία σε κατάσταση έκστασης σχίζεται από την λόγχη ενός αγγέλου στην καρδιά. Ο Ζίζεκ αναφέρει ως παράδειγμα τη Μήδεια. Ο Σταυρακάκης απομακρύνεται από την λακανική διδασκαλία όταν υποστηρίζει οτι η Άλλη απόλαυση είναι μη ιεραρχική, δεν δημιουργεί αποκλεισμούς και είναι μη αφομειωτική. Δεν υπάρχει κάποιου είδους στήριξη για αυτόν του τον ισχυρισμό εκτός από το οτι θεωρεί οτι η διέλευση της φαντασίωσης της πληρότητας, του όλου, οδηγεί σε ένα μεταφαντασιωτικό πλαίσιο όπου το υποκείμενο απολαμβάνει το μη όλο. Ωστόσο έτσι πέφτει πάλι στην παγίδα ακριβώς αυτού που προσπαθεί να καταπολεμήσει, σε μια φαντασίωση πληρότητας, ευταξίας και αρμονίας. Αντιθέτως ο Λακλό είναι πολύ πιο κοντά στην έννοια της διέλευσης της φαντασίωσης όταν καλεί να αντιληφθούμε τον ενδεχομενικό χαρακτήρα κάθε συνάρθρωσης που τείνει να επικαλύψει τον αδιάλειπτο ανταγωνισμό, την τρύπα στον μεγάλο Άλλο.<br /><br />Καλή χρονιά!kraftwerknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-23806801336297212672011-12-28T15:44:58.635+02:002011-12-28T15:44:58.635+02:00αγαπητε φιλε ευχαριστω για το πολύ ενδιαφερον σχολ...αγαπητε φιλε ευχαριστω για το πολύ ενδιαφερον σχολιο σου. Εχωτην εντυπωση οτι εχουμε ξανα επικοινωνησει και θα προτιμουσα να διαλεγες ενα σταθερο ψευδωνυμο ωστε να συνεχιστει η τοσο ενδιαερουσα συζητηση. Επισης να ξανα σχολιασεις.. Καλή χρονια.Νοσφεράτοςhttps://www.blogger.com/profile/00682699755353292338noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-47558868973562666132011-12-28T11:09:09.211+02:002011-12-28T11:09:09.211+02:00Θα ήθελα να παρέμβω στην ενδιαφέρουσα συζήτηση κάπ...Θα ήθελα να παρέμβω στην ενδιαφέρουσα συζήτηση κάπως σύντομα. Η παλιότερη αναφορά μου στην διέλευση της φαντασίωσης από τον Ζίζεκ ως παρωδία της φαντασίωσης ή ως ειρωνική ταύτιση με αυτή δεν εξαντλεί πλήρως την έννοια της διέλευσης της φαντασίωσης. Ο Ζίζεκ αναφέρει την παρωδία σε σχέση με το σλοβένικο συγκρότημα Laibach το οποίο ανήκει στο λεγόμενο κίνημα Nsk. Πάντως αν και φαίνεται παράδοξο η διέλευση της φαντασίωσης συνίσταται ακριβώς στην προσπάθεια διατήρησής της με κάθε κόστος.Το να μην υποχωρείς από την επιθυμία σου άρα και την φαντασίωσή σου, αποτελεί το κλειδί για την διέλευση της φαντασίωσης. Η διέλευση τοπολογικά μπορεί να συγκριθεί με την ταινία του Moebious. Το να προχωράς σταθερά στη μια πλευρά (επιθυμία) έχει ως αποτέλεσμα να βρεθείς στην άλλη πλευρά (ενόρμηση).Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-24423605787666080052010-12-30T11:50:52.598+02:002010-12-30T11:50:52.598+02:00Μέσα από το διάλογο με τον Kraftwerk έβγαλα το κει...Μέσα από το διάλογο με τον Kraftwerk έβγαλα το κειμενάκι που ήδη δημοσιεύεις στα ψυχαναλυτικά σου. Πρόκειται για το (α)δυνατόν της αυτονομίας.<br />http://nosferatos.blogspot.com/2010/09/rakis.html<br /><br /> Όσο για την αρχαία δημοκρατία το χω υπόψη, προς το παρόν αδυνατώrakisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-27814923119830479612010-12-30T08:20:03.036+02:002010-12-30T08:20:03.036+02:00Το μειλ σου ποιο είναι, δεν το βρίσκω, ανάρτησέ το...Το μειλ σου ποιο είναι, δεν το βρίσκω, ανάρτησέ το εδώrakisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-62882191007311670912010-12-30T03:15:03.406+02:002010-12-30T03:15:03.406+02:00raki γιατι δεν μου γραφεις την δικη σου θεση ..εν...raki γιατι δεν μου γραφεις την δικη σου θεση ..ενα κειμενακι μικρο για να το κανουμε αναρτηση; <br />επισης μου υποσχεθηκες και κεινο για την αχαια Δημοκρατια.. θυμασαι; ;)Νοσφεράτοςhttps://www.blogger.com/profile/00682699755353292338noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-37896925104258869932010-12-29T23:26:43.174+02:002010-12-29T23:26:43.174+02:00οκ φίλε. Πάντως η αντιπαράθεση Ζίζεκ - Σταυρακάκη ...οκ φίλε. Πάντως η αντιπαράθεση Ζίζεκ - Σταυρακάκη είναι κάπου στη μέση από το φίλο Kraftwerkrakisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-85597917209015582242010-12-29T23:16:09.494+02:002010-12-29T23:16:09.494+02:00δικο μου λαθος.. Τωρα βγαινει και μαλιστα την θυμα...δικο μου λαθος.. Τωρα βγαινει και μαλιστα την θυμαμαι αυτη την συζητηση την ειχα κανει αναρτηση πολύ παλια στηνετιετα ΛΑΚΑΝΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΆ .. την ξανακαν και τωρα ..<br /> Πανε στην ετικετα δεξια..Νοσφεράτοςhttps://www.blogger.com/profile/00682699755353292338noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-20499587284251140052010-12-29T22:51:38.092+02:002010-12-29T22:51:38.092+02:00Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
Αυτή είναι η διεύθ...Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.<br /><br />Αυτή είναι η διεύθυνση, όπου τα συζητούσαμε, σε μένα βγαίνει. Δεν ξέρω τι να κάνω.rakisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-69991013347196678772010-12-29T22:21:18.325+02:002010-12-29T22:21:18.325+02:00rakι ο συνδεσμος που εστειλες δεν βγαινει ..rakι ο συνδεσμος που εστειλες δεν βγαινει ..Νοσφεράτοςhttps://www.blogger.com/profile/00682699755353292338noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-76256443576869915792010-12-29T22:05:48.033+02:002010-12-29T22:05:48.033+02:00ειχα διαβσει παντως στο Λακανικο λεξικο του εβανς...ειχα διαβσει παντως στο Λακανικο λεξικο του εβανς οτι ο Λακαν ..μεταγενεστερα - δεν θμαμαι ποτε - δεν απεκλειε την δυνατοτητα μη φαλλικής απολαυσης <br />-----------------<br /> τωρα ο Ζιζεκ αννομιζει οτι με την ..παρωδια αποδυναμωνει τιποτα πμαλλον κανει λαθος <br /><br /> Μαλλον την ενδυναμώνει .. Ο συγκεκριμμένος εννοώ ..<br /><br /> -- αλλο βεβαια η ειρωνια <br /><br />( βλ Γιανκελεβιτς)Νοσφεράτοςhttps://www.blogger.com/profile/00682699755353292338noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-17618185549843586772010-12-29T20:55:52.612+02:002010-12-29T20:55:52.612+02:00Ναι όντως αυτό πρέπει να είναι : μία απόλαυση μη-φ...Ναι όντως αυτό πρέπει να είναι : μία απόλαυση μη-φαλλική. Απόλαυση του μη-όλου που δίνει τη δυνατότητα αποχωρισμού από την προσκόλληση στο αντικείμενο μικρό α για να επέλθει η διέλευση της φαντασίωσης.<br />Ο Ζίζεκ από την άλλη διαφωνεί καθώς, όπως μου είπε φίλος σε συζήτηση, θεωρεί(ο Ζίζεκ) πως δε δύναται να απορρίπτεις τη φαντασίωση, ερμηνεύοντας και κριτικάροντας έτσι τον Σταυρακάκη, αλλά να την αποδυναμώσεις μέσα από την παρωδία.<br /><br />Όπως και ότι την απόλαυση τη μη φαλλική ως του μη-όλου, δεν υπάρχει στον Λακάν, απλώς η μη φαλλική απόλαυση στον Λακάν είναι απόλαυση του άλλου, πχ το ότι η Μήδεια θανατώνει τα παιδιά για να πληγώσει το σύζυγο.<br /><br />http://www.filosofia.gr/forum/viewtopic.php?t=2784&start=0rakisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-64497646639583305002010-12-29T19:44:59.079+02:002010-12-29T19:44:59.079+02:00..χωρις να παριστανω τον γνωστη υποθετω οτι εννοε.....χωρις να παριστανω τον γνωστη υποθετω οτι εννοει την απολαυση που δεν επενδυεται με φανατσιωσεις ολικής απολαυσης -φαλλικης ...<br /><br /> Νομιζω οτι - αν εννοει πραγματι ο Σταυρακάκης κατι τετοιο -ειναι μια χρησιμη εννοια .. Ναεπιδιωκουμε την απολαυση αλλά και να την εγκαταλειπουμε ''χωρις να λέμε και α νιωθουμε με διαψευση και πικρια'' ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ''<br />να μη τα δινουμε ολα δηλαδή ..να γνωριζουμε τα Μερικά ορια της απολαυσης<br />κατι τετοιο τεσπα ..Νοσφεράτοςhttps://www.blogger.com/profile/00682699755353292338noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-10195840223466203812010-12-29T17:04:53.218+02:002010-12-29T17:04:53.218+02:00Επίσης, την έννοια της "μερικής απόλαυσης&quo...Επίσης, την έννοια της "μερικής απόλαυσης" τη θεωρώ λίγο πολύ προβληματική, από το τι σημαίνει μέχρι και το αν αυτό υπάρχει στον Λακάν.rakisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-90255831196379518732010-12-28T20:29:57.318+02:002010-12-28T20:29:57.318+02:00σωστόςσωστόςrakisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-57048382528902802842010-12-28T19:09:12.143+02:002010-12-28T19:09:12.143+02:00ειναι σαν το ανεκδοτο με τη κοτα και το καλαμποκι...ειναι σαν το ανεκδοτο με τη κοτα και το καλαμποκι ..<br /> θεραπευεται ο ασθεσνης που νομιζε οτιι ειναι καλαμπόκι <br /> Γιατρε το ξερω οτι δεν ειμαι καλαμπόκι.. Το ξερουν ομως και οι κοτες; <br /><br />-- θελω να πώ ..ασφαλώς και δεν πρεπει να κυνηγαμε τον φαλλο.. εξαλλου ειναι ματαιο και οδηγει στη διαρκή διαψεσυη οπως το δειχνει παραπάνω και ο Σταυρακακης με την διαρκή ματαιωση της επιθυμιας ..<br /> Ομως ποιος ακουει αν δεν υιοθετησεις μια φαλλική μεταμφιεση; <br /><br />- απο την αλλη αν μεταμφιεζεσαι σε φαλλο για να πεις αυτο που θελεις στο τελος γινεσαι φαλΛος.. δες τι επαθε ο καυμενος ο ΖΙΖΕΚ..<br />---<br /><br />τεσπα .. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΆ ΡΑΚΙΝοσφεράτοςhttps://www.blogger.com/profile/00682699755353292338noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-20962382393831638022010-12-28T18:31:05.078+02:002010-12-28T18:31:05.078+02:00Naι, ίσως παραζητάμε πολλά από την ψυχανάλυση.
Βέ...Naι, ίσως παραζητάμε πολλά από την ψυχανάλυση.<br /><br />Βέβαια και η ψυχανάλυση με τη σειρά δεν πρέπει να κυνηγά το φαλλό...<br /><br />Χρόνια πολλάrakisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-30431425881753833432010-12-28T16:46:26.277+02:002010-12-28T16:46:26.277+02:00περα απο το ατομο..ευχαριστω πολύ ..
και χρονια π...περα απο το ατομο..ευχαριστω πολύ ..<br /> και χρονια πολλά<br /><br /> ------------------<br />ρακι δες το : δυσφορια στην Δημοκρατια οπου και κριτική στην θεση Σταυρακάκη <br /><br />--- ομως απο την αλλη καλά κανει και δεν προτεινει ο Σταυρακακης<br /><br /> και συμφωνα με τη Ηθικη της Ψυχαναλυσης<br /><br /> ..<br />ψς ενα βαθμό προτεινει βεβαια<br /><br /> την αποδοχή της ΜΕΡΙΚΗΣ απολαυσης .. σε αντιθεση με την φαλική..-ολική-..<br /><br /><br /> δημοσιευσα ενα τμημα μόνο του αρθρου..<br />για το υπολοιπο - και μαλλον πιο σημαντικό .. στο περιοδικο ΣΥΝΑΞΗ<br />χρονια πολλά σε ολους<br /><br />(αυτο το κειμενο συγκεντρωσε ηδη πανω απο 180 χτυπηματα σε μια μερα..<br />το αξιζει ..<br /> διαδωστε το ....)Νοσφεράτοςhttps://www.blogger.com/profile/00682699755353292338noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-11010304701257438072010-12-28T15:02:07.332+02:002010-12-28T15:02:07.332+02:00Πολύ αξιόλογο άρθρο. Διαμόρφωσα σύνδεσμο πρός τη &...Πολύ αξιόλογο άρθρο. Διαμόρφωσα σύνδεσμο πρός τη "Σπηλιά". Θα προμηθευτώ και τη "Σύναξη" με την πρώτη ευκαιρία. Χρόνια Πολλά, καλή συνέχεια!ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟhttps://www.blogger.com/profile/07693762153107376221noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-14903303922232200602010-12-28T14:22:53.640+02:002010-12-28T14:22:53.640+02:00Δηλ. όταν "Και ο Γιαννης Σταυρακακης μας προ...Δηλ. όταν "Και ο Γιαννης Σταυρακακης μας προτείνει μια νέα δημοκρατική ηθική μια ηθική χωρίς ιδεώδη: την θέση του ιδεώδους καταλαμβάνει η η αναγνώριση της ανταγωνιστικής φύσης της καταστατικής διαίρεσης στη καρδιά της κοινωνίας"<br /><br />τι σημαίνει αυτό στην πράξη;rakisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-53383219754825015012010-12-28T13:48:13.778+02:002010-12-28T13:48:13.778+02:00Επ' αυτού τι προτείνει ο Σταυρακάκης;
Στο βιβ...Επ' αυτού τι προτείνει ο Σταυρακάκης;<br /><br />Στο βιβλίο του ο Λακάν και το πολιτικό δε βλέπω να προτείνει και τίποτα, παρ όλη την καλή ανάλυσηrakisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-48717737031030496242010-12-27T20:22:57.768+02:002010-12-27T20:22:57.768+02:00lls
Προκειται για ενα εξαιρετικο αρθρο.. Ολο βρισ...lls<br /> Προκειται για ενα εξαιρετικο αρθρο.. Ολο βρισκεται δημοσιευμένο στο περιοδικό Συναξη.. Αξιζει να διαβαστει <br /><br />---<br />με την ευκαιρια χρονια πολλά φιλε ..Νοσφεράτοςhttps://www.blogger.com/profile/00682699755353292338noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-89489124777222833662010-12-27T20:09:19.244+02:002010-12-27T20:09:19.244+02:00Nosfy
Πανω στην ώρα που αναδείξαμε τις ιδιομορφες ...Nosfy<br />Πανω στην ώρα που αναδείξαμε τις ιδιομορφες συνάφειες μεταξύ σύγχρονης κριτικής θεωρίας και αριστεράς (negri,zizek,badiou) και θεολογίας, ο "Λακανιστής" και παλαιποτε "φιλος" του Zizek αρθρογραφεί στο πιο ιστορικό περιοδικό της ορθοδοξης θεολογίας.<br />Το βλέπω πολυ θετικό ,κυρίως στην ανάδειξη της "ανησυχίας" που διακρίνει κάθε ερευνητική σκέψη.<br />Ωραία θετική εκπληξη.Left Liberal Synthesishttps://www.blogger.com/profile/00065553796409273737noreply@blogger.com