tag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post6758451273976056553..comments2024-03-27T01:34:35.262+02:00Comments on Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΧΡΗΣΤΟΥ : Περι Αμεσης Δημοκρατίας πολεμου κλπ..Σχολια απο μια παλια συζητησηUnknownnoreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-9212338506418516525.post-36412458461640655802009-04-22T01:14:00.000+03:002009-04-22T01:14:00.000+03:00"Ποτε μου δεν μπορεσα να καταλαβω πως ειναι δυνατό..."Ποτε μου δεν μπορεσα να καταλαβω πως ειναι δυνατόν οι οπαδοι μιας Ανοιχτης Ειρηνικής Κοινωνιας που ” αυτοθεσμιζεται ” και δεν θετει κανενός ειδους Αποκλεισμους σε ξενους , μεταναστες κ.λπ. ουτε Σεξισμους ..σε γυναικες κ,λ.π."<br /><br />ειρηνική κοινωνία..δεν μπορεί να υπάρξει, παρά όταν καταργηθεί κάθε λόγος που προκαλεί διενέξεις.<br />εντελώς ανοιχτή κοινωνία...δεν μπορεί να υπάρξει παρά μόνο μέσα από ένα παγκόσμιο κράτος. <br /><br />θέτεις πολύ υψηλά όρια, και με βάση αυτά ασφαλώς και βγαίνει σκάρτη η καστοριαδική αυτονομία. <br />αλλά αν αναλογιστούμε ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα χορηγούνται από κράτη και έγιναν αποδεκτά από κράτη, τότε, για παράδειγμα, τα περί ξένων, μεταναστών κοκ δεν διαφέρουν στην αρχαία αμεσοδημοκρατία και στη σημερινή. στα '90 πήγε να εφαρμοστεί η απαίτηση τα ανθρώπινα δικαιώματα να είναι υπέρτερα του νόμου του κάθε κράτους, με τη βία, και είδαμε την (κονδυλικά προβλεπόμενη) γελοιοποίηση κάθε οικουμενικής ιδέας (και των α.δ.) ως απλού όπλου για την επικράτηση ενός κράτους επί ενός άλλου.<br /><br />ο καστοριάδης λόγω του αντιχριστιανισμού του ήταν μόνιμα προσανατολισμένος στην αρχαιοελληνική κλασσική κοσμοαντίληψη. ασφαλώς δεν ήταν αρχαιόπληκτος, έβλεπε ως πηγή έμπνευσης την αρχαία αθήνα. αλλά επίσης αντέφασκε, όταν από τη μια ζητούσε ενιαία ανθρώπινα δικαιώματα (κι όχι δικαιώματα του γάλλου ή του άγγλου) έχοντας από την άλλη ως μέγιστο πρότυπο την αυτόνομη κοινότητα η οποία έχει, ως θεός, κάθε δικαίωμα να ψηφίζει οποιονδήποτε νόμο επιθυμεί απλώς επειδή είναι απόλυτη (από εξωτερικούς εχθρούς και μεταφυσικά όρια) κυρία του εαυτού της.<br /><br />η γενική συνθήκη ότι πρέπει να υπάρχουν και φιλελεύθερα και δημοκρατικά δικαιώματα δεν αρκεί για να καθοριστεί πού σταματάν τα πρώτα και πού αρχίζουν τα δεύτερα.Γιάννηςhttps://www.blogger.com/profile/07114144521132252911noreply@blogger.com